dc.contributor.author |
Solmaz, Başak |
|
dc.date.accessioned |
2018-10-03T05:55:42Z |
|
dc.date.available |
2018-10-03T05:55:42Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Solmaz, B. (2004). Kitle iletişim araçlarında kurgulanan gerçeğin boyutları, teorik ve uygulamalı bir çalışma. Selçuk İletişim, 3, (2), 50-56. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1302-2865 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/12819 |
|
dc.description |
Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000320 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Kitle iletişim araçları; içerikleri ve örgütleniş biçimleri yönünden çeşitlilik gösterirken, toplum
üzerinde etkili olabilecek geniş alanlardaki faaliyetleri de kapsarlar. Günümüz gelişen teknolojisi
ise iletişim araçlarının kullanılması ve bu araçlardan faydalanılması imkanlarını arttırmıştır.
Kitle iletişim araçlarının çok sesli olması, bireylerin kendi doğruları ile gerçeklerini seçebilme ve
bunları destekleyebilmeleri için şarttır. Bunun için de bireylerin, iletişim araçlarını ve bu araçların
gündemlerini takip etmeleri, bu araçlara güven duymaları gerekir. Bu gereklilik ise iletişim
araçlarının, olay ve haberleri gerçeklik ilkesi doğrultusunda vermeleriyle ilişkilidir. Bu durumda
kitle iletişim araçlarının, gündemlerini belirlerken gerçeklik ilkesine uymaları ve haber değerleri
faktörlerini gözönünde bulundurmaları gerekir. Bu çalışma ile, bir sistem olarak ele alınan kitle
iletişim araçlarının bu sistem içindeki yeri ve işleyişleri, kitle iletişim araçları ve sosyal gerçeklik
ilişkisi, kitle iletişim araçlarının olayları haber yapmada etkin olan kriterleri teorik ve uygulamalı
olarak değerlendirilmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Mass Media have varieties by their contents and organization types. They also consist of activities
that affect the society. The improvements in technology allow people to use mass media more effectively.
Mass media must have wide range of opinions in order to allow people to choose and
support their truths. In order to happen so, individuals must read, watch or listen mass communication
devices and their agenda and they also have to trust them. If this is the desired situation,
than mass media must gives honest and true news. Mass media must determine their agendas by
the truth principle and news value factors. In this thesis, the working principle of mass media in
the communication system, mass media and social truth, the criteria of news making of mass media
are evaluated both by theoretically and practically. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Kitle iletişim araçları |
tr_TR |
dc.subject |
Haber |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal gerçek |
tr_TR |
dc.subject |
Mass media |
tr_TR |
dc.subject |
News |
tr_TR |
dc.subject |
Social truth |
tr_TR |
dc.title |
Kitle iletişim araçlarında kurgulanan gerçeğin boyutları, teorik ve uygulamalı bir çalışma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The dimensions of the truth edited on the mass media, a theoretical and practical study |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk İletişim |
|
dc.identifier.volume |
3 |
|
dc.identifier.startpage |
50 |
|
dc.identifier.endpage |
56 |
|