Selcuk University Digital Archive Systems

Kitle iletişim araçlarında kurgulanan gerçeğin boyutları, teorik ve uygulamalı bir çalışma

Show simple item record

dc.contributor.author Solmaz, Başak
dc.date.accessioned 2018-10-03T05:55:42Z
dc.date.available 2018-10-03T05:55:42Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Solmaz, B. (2004). Kitle iletişim araçlarında kurgulanan gerçeğin boyutları, teorik ve uygulamalı bir çalışma. Selçuk İletişim, 3, (2), 50-56. tr_TR
dc.identifier.issn 1302-2865
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/12819
dc.description Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000320 tr_TR
dc.description.abstract Kitle iletişim araçları; içerikleri ve örgütleniş biçimleri yönünden çeşitlilik gösterirken, toplum üzerinde etkili olabilecek geniş alanlardaki faaliyetleri de kapsarlar. Günümüz gelişen teknolojisi ise iletişim araçlarının kullanılması ve bu araçlardan faydalanılması imkanlarını arttırmıştır. Kitle iletişim araçlarının çok sesli olması, bireylerin kendi doğruları ile gerçeklerini seçebilme ve bunları destekleyebilmeleri için şarttır. Bunun için de bireylerin, iletişim araçlarını ve bu araçların gündemlerini takip etmeleri, bu araçlara güven duymaları gerekir. Bu gereklilik ise iletişim araçlarının, olay ve haberleri gerçeklik ilkesi doğrultusunda vermeleriyle ilişkilidir. Bu durumda kitle iletişim araçlarının, gündemlerini belirlerken gerçeklik ilkesine uymaları ve haber değerleri faktörlerini gözönünde bulundurmaları gerekir. Bu çalışma ile, bir sistem olarak ele alınan kitle iletişim araçlarının bu sistem içindeki yeri ve işleyişleri, kitle iletişim araçları ve sosyal gerçeklik ilişkisi, kitle iletişim araçlarının olayları haber yapmada etkin olan kriterleri teorik ve uygulamalı olarak değerlendirilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Mass Media have varieties by their contents and organization types. They also consist of activities that affect the society. The improvements in technology allow people to use mass media more effectively. Mass media must have wide range of opinions in order to allow people to choose and support their truths. In order to happen so, individuals must read, watch or listen mass communication devices and their agenda and they also have to trust them. If this is the desired situation, than mass media must gives honest and true news. Mass media must determine their agendas by the truth principle and news value factors. In this thesis, the working principle of mass media in the communication system, mass media and social truth, the criteria of news making of mass media are evaluated both by theoretically and practically. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.subject Kitle iletişim araçları tr_TR
dc.subject Haber tr_TR
dc.subject Sosyal gerçek tr_TR
dc.subject Mass media tr_TR
dc.subject News tr_TR
dc.subject Social truth tr_TR
dc.title Kitle iletişim araçlarında kurgulanan gerçeğin boyutları, teorik ve uygulamalı bir çalışma tr_TR
dc.title.alternative The dimensions of the truth edited on the mass media, a theoretical and practical study tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk İletişim
dc.identifier.volume 3
dc.identifier.startpage 50
dc.identifier.endpage 56


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account