Toplam Kalite Yönetimi (TKY) 21. Yüzyıla çağdaş bir yönetim tekniği olarak damgasını vurmuştur.
Toplam Kalite Yönetimi, yönetim faaliyetlerine sistematik bir yaklaşımdır ve her tür organizasyonda
başarıyla uygulanabilir.
TKY ile işletmeler hem kalite üstünlüğü, hem de maliyet üstünlüğü elde edebilmektedir. Özellikle
çalışanların katılımı ile gerçekleştirilen yeni öneriler ve yeni tekniklerle rekabet gücünün arttırılmasında
önemli kazanımlar sağlayabilmektedirler.
Bu noktada özellikle Toplam Kalite Yönetimi Felsefesinin de temelini teşkil eden “müşteri odaklılık”
halkla ilişkiler birimi içinde önemli bir rol oynamaktadır. Halkla İlişkiler çalışmaları, müşterinin
memnun edilmesi ve bekledikleri hizmetlerin kalitesini en iyi şekilde vermeyi amaçlar.
Halkla ilişkiler biriminin yürütmüş olduğu faaliyetler ve bunların gerçekleştirilmesindeki amaçlar,
kuruluşun ilgili halk kitlelerine tanıtılması, benimsetilmesi ve hizmet kalitesinin daha da iyileştirilmesi
şeklinde özetlenebilir. Bu bakımdan, Toplam Kalite Yönetiminin temel kavramları, halkla
ilişkiler hizmetlerinin sonucunda, halkla ilişkiler yönetiminde kabul edilen temel kavramlara benzer
bir özellik taşımaktadır.
Total Quality Management (TQM); It has proved effective as a modern management during the
21th century. It is considered a systematic approach to management activities and it may be
claimed that success is possible with such organization.
Thanks to Total Quality Management, a business seems to achieve superiority in both quality and
cost. New suggestions and techniques, especially those realized by workers participation, allow
competition to increase, with considerable interests.
At this point, “focusing on the costumer”, which forms the foundation of TQM plays an important
role within the unit of public relations, which aim to please customers and to offer then their expected
service quality in the best way.
The activities enforced by the public relations and the aim of realizing them include introducing
the organization to the related units, allowing it to be adopted and improving service quality. It
may be concluded that the basic concepts of TQM possess a peculiarity to be accepted as basic
concepts in the introduction of the public relations services and in the management of the public
relations.