Modern yönetim anlayışı kapsamında çalışanların işletmelerin amaçlarına ulaşmalarında fiziksel
bir girdi olarak görülmeleri yanında, sorunlara çözüm bulan ve işletmelerin yaşadığı çevresel
değişimlere uyum göstermelerine yardım edecek fikirleri üreten beyinsel bir güç olarak da değerlendirilmeleri
gerekmektedir. İşletme yönetimleri açısından yaratıcılık kavramı, işletmenin daha
ileriye gidebilmesi, artan rekabet ortamında farklılaşabilmesi için yeni ve özgün fikirlerin ortaya
konulmasını içerir. İşletme cephesinde yeni ve özgün fikirlerin yaratılması ve ortaya konulması
için, çalışanların etkin katılımını gerektiren, eşitlikçi, yaratıcı düşünce üretimi süreçlerine önem
veren ve uygulanabilecek fikirleri değerlendirecek bir yönetim anlayışı ön koşuldur. Böyle bir
yönetim anlayışı, insanı merkez alan, çalışan istek ve beklentilerine önem veren bir anlayışın şirkette
egemen olmasını gerektirmektedir.
Genel olarak işletmelerin sahip oldukları temel değerlerden biri olarak, çalışanların kurumsal
davranışlarına rehberlik eden bir felsefe olarak tanımlanabilen kurum kültürü, söz konusu şirketteki
genel ve kabul görmüş yönetim anlayışını da ortaya koymaktadır. Bu açıdan, çalışanların
içinde bulundukları çalışma ortamının yeni fikirler yaratmaya olanak sağlayacak şekilde, katı bir
hiyerarşik düzenden uzak esnek bir yönetim ve çift yönlü işleyen bir kurumsal iletişim yapısına
uygun, yaratıcı düşünce gelişimine olanak tanıyan bir kurum kültürü anlayışıyla şekillendirilmesi
gerekmektedir.
Bu bağlamda, “Modern Yönetim Anlayışı Kapsamında Kurum Kültürünün Yaratıcılığa Etkisi ve
İşletmeler Açısından Önemi” başlıklı çalışmada tarihsel süreç içinde hüküm süren yönetim anlayışları
kısaca irdelendikten sonra, yaratıcılık ve kurum kültürü kavramları üzerinde durulmakta ve
kurum kültürünün işletmelerde yaratıcılığa etkilerini ortaya koyarak, kurum kültürünü yaratıcılığı
destekleyecek bireysel gelişim ve ifade özgürlüğüne olanak tanıyacak, yeniliklere ve ilerlemeye
açık olacak biçimde şekillendiren şirketlerin benimsedikleri şirket vizyon ve hedeflerinden örneklerle
konu açıklanmaya çalışılmaktadır.
In modern management conception, besides the employees are seen as physical input to reach the
corporative goals, they should be evaluated as problem solvers and idea creators to help the
adaptation to its dynamic environment. In the viewpoint of management, the creativity concept
includes forming new and unique ideas which help the entity to be developed and differentiated in
increasing competitive atmosphere. To create new and unique ideas in an enterprise, a
management concept which permits effective employee contribution, justice, gives importance to
creative production processes and evaluates feasible ideas, is needed. Such a management
understanding requires an environment where centralized caring employee needs and expectation
are dominant.
Generally, the basic values of enterprises state corporate culture that can be defined as guiding
philosophy to employee behaviours and committed managerial understanding. From this point of
view, the working environment should be designed to help create new ideas, far from strict
hierarchy, flexible management and mutual corporate communication. With this study “The Effects of Corporate Culture to Creativity and its Importance for the
Enterprises in the Extent of Modern Management Conception” after the examination of management concept in historical processes, creativity and corporate culture are being focused.
The effects of corporate culture on creativity, examples about vision and goals of some enterprises
are given to explain the subject where supports personal development and give freedom to selfdetermination,
innovation and progress.