dc.contributor.author |
Akdağ, Mustafa |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-27T07:43:05Z |
|
dc.date.available |
2018-09-27T07:43:05Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Akdağ, M. (2005). Toplam kalite yönetimi ve örgüt içindeki yeri. Selçuk İletişim, 4, (1), 159-170. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1302-2865 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/12700 |
|
dc.description |
Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000278 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Örgütlerin günümüzde yapılarının daha kompleks olması, çevre koşullarının sürekli değişken bir
yapı göstermesi başarılı olmalarını zorlaştırmaktadır. Başarılı olabilmenin şartı da, örgütlerin
içinde bulundukları çevre koşullarını iyi tanımaları, olabilecek gelişim ve değişmelerden haberdar
olup sürekli iyileştirme sürecine ayak uydurabilmeleri, tüm çalışanlarıyla daha mükemmele yol
almasından geçmektedir.
Toplam kalite yönetimi anlayışı; yapıldıktan sonra hatayı bulmak ve düzeltmeye çalışmak yerine,
yapılmadan önce önlemek şeklinde düşünülmelidir. Bu anlayış doğrultusunda hareket eden örgütlerde
ürün ve hizmet kalitesinin artırılmasıyla müşterilere ve çevreye iyi hizmet sunulmasının önü
açılmış olur.
Toplam kalite yönetimi kavramı ışığında, toplam kalite yönetiminin amacı ve ilkelerine değinilerek
örgüt içinde toplam kalite yönetiminin yeri incelenmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The structural complexity of todays organizations and the continiously changing environmental
conditions make it difficult to them to be successful. Accurate recognition of environmental conditions,
being aware of potential changes and developments, commitment to continious improvement
and orientation towards perfection are crucial for lasting success.
The concept of total quality management should be understood as prevention of failures rather than
trying to find and to correct them after their occurance. By following the principles of total quality
management, organizations will be able to provide best performing goods and services to their
customers and environment.
The general concept of total quality management, the goals and principles of Total quality management
are mentioned to study it’s place in the organization. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Toplam kalite yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Total quality management |
tr_TR |
dc.subject |
Kaizen |
tr_TR |
dc.subject |
Sürekli iyileşme |
tr_TR |
dc.subject |
Continuous improvement |
tr_TR |
dc.title |
Toplam kalite yönetimi ve örgüt içindeki yeri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Total quality management and it’s role in the organisation |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk İletişim |
|
dc.identifier.volume |
4 |
|
dc.identifier.startpage |
159 |
|
dc.identifier.endpage |
170 |
|