Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Toplam kalite yönetimi ve örgüt içindeki yeri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akdağ, Mustafa
dc.date.accessioned 2018-09-27T07:43:05Z
dc.date.available 2018-09-27T07:43:05Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Akdağ, M. (2005). Toplam kalite yönetimi ve örgüt içindeki yeri. Selçuk İletişim, 4, (1), 159-170. tr_TR
dc.identifier.issn 1302-2865
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/12700
dc.description Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000278 tr_TR
dc.description.abstract Örgütlerin günümüzde yapılarının daha kompleks olması, çevre koşullarının sürekli değişken bir yapı göstermesi başarılı olmalarını zorlaştırmaktadır. Başarılı olabilmenin şartı da, örgütlerin içinde bulundukları çevre koşullarını iyi tanımaları, olabilecek gelişim ve değişmelerden haberdar olup sürekli iyileştirme sürecine ayak uydurabilmeleri, tüm çalışanlarıyla daha mükemmele yol almasından geçmektedir. Toplam kalite yönetimi anlayışı; yapıldıktan sonra hatayı bulmak ve düzeltmeye çalışmak yerine, yapılmadan önce önlemek şeklinde düşünülmelidir. Bu anlayış doğrultusunda hareket eden örgütlerde ürün ve hizmet kalitesinin artırılmasıyla müşterilere ve çevreye iyi hizmet sunulmasının önü açılmış olur. Toplam kalite yönetimi kavramı ışığında, toplam kalite yönetiminin amacı ve ilkelerine değinilerek örgüt içinde toplam kalite yönetiminin yeri incelenmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The structural complexity of todays organizations and the continiously changing environmental conditions make it difficult to them to be successful. Accurate recognition of environmental conditions, being aware of potential changes and developments, commitment to continious improvement and orientation towards perfection are crucial for lasting success. The concept of total quality management should be understood as prevention of failures rather than trying to find and to correct them after their occurance. By following the principles of total quality management, organizations will be able to provide best performing goods and services to their customers and environment. The general concept of total quality management, the goals and principles of Total quality management are mentioned to study it’s place in the organization. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.subject Toplam kalite yönetimi tr_TR
dc.subject Total quality management tr_TR
dc.subject Kaizen tr_TR
dc.subject Sürekli iyileşme tr_TR
dc.subject Continuous improvement tr_TR
dc.title Toplam kalite yönetimi ve örgüt içindeki yeri tr_TR
dc.title.alternative Total quality management and it’s role in the organisation tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk İletişim
dc.identifier.volume 4
dc.identifier.startpage 159
dc.identifier.endpage 170


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster