Tüketicilere yönelik mal ve hizmetleri üreten ticari kuruluşların başarılı olmaları için iyi bir bilinirlik
düzeyine sahip olmaları önem taşımaktadır. Kuruluşların bazen kendi isimleriyle, bazen de
markalarıyla ön plana çıktıkları bilinmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, beyaz eşya sektöründeki
kuruluş ve marka isimlerinin bilinirlik düzeyini belirlemektir. Bu doğrultuda bir alan araştırması
yapılmıştır. Alan araştırmasıyla, tüketiciler nezdindeki marka isimlerinin bilinirlik düzeyiyle,
üretici kuruluş isimlerinin bilinirlik düzeyi karşılaştırılmıştır.
Commercial organizations which produce consumer goods and services need to reach a very high
level of familiarity in order to get a considerable amount of success. It is known that some organizations
are popular with their own corporate names when some others with their various brand
names. The main target of this study is to determine the familiarity levels of corporate names and
brand names in the white goods market. With the conducted survey, the familiarity levels of brand
names has been compared with the familiarity levels of corporate names of the producing organizations.