dc.contributor.author |
Barut, Basri |
|
dc.contributor.author |
Altundağ, C. Sinan |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-27T07:06:48Z |
|
dc.date.available |
2018-09-27T07:06:48Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Barut, B., Altundağ, C. S. (2005). Globalleşen dünyada bir siyasal ikna unsuru olarak vaatler (3 Kasım 2002 Türkiye Milletvekili Genel Seçimleri ile 2 Kasım 2004 ABD Başkanlık Seçimleri karşılaştırmalı örneğiyle). Selçuk İletişim, 4, (1), 80-90. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1302-2865 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/12693 |
|
dc.description |
Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000270 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Siyasal ikna, demokratik toplumlarda siyasal iletişim alanının başlıca unsurlarından biridir. Bu süreçte, seçmen profiline ve gündemdeki sorunlara uygun siyasal mesajlar ve uygulanabilir vaatler üretmek, siyasi partilerin seçimleri kazanma şanslarını arttıran bir eylem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, ikna kavramı ve siyasal ikna üzerinde durulduktan sonra, 3 Kasım 2002 Türkiye Milletvekili Genel Seçimleri öncesi, CHP-AKP ile 2 Kasım 2004 ABD Başkanlık Seçimleri öncesi, Demokrat ve Cumhuriyetçi Partilerin seçim vaatleri (içerik çözümlemesi yöntemiyle) incelenmiş, bu vaatlerin gündem sorunlarıyla olan paralellikleri / zıtlıkları araştırılmış ve vaatlerin gündem sorunlarına uygun bir şekilde yapılandırıldığı sonucuna varılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Political persuasion is one of the important elements of political communication in the democratic
society. In this persuasive process, it takes an important role that political parties have to produce
political promises which are collateral with the agenda and the type of electors and can be easily applied.
In this study, political promises given by AKP and CHP just before the general elections in 3rd
November in 2002 in Turkey and given by Democrat and Republican Parties just before the Presidential
Election in 2nd November 2004 in USA are examined (with the method of content analysis) in order
to find out if the given promises are in parallel / contrast with the main problems. Our research
finds that given promises are generally structured in parallel with the political agenda. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Siyasal ikna |
tr_TR |
dc.subject |
Vaatler |
tr_TR |
dc.subject |
Siyasal kampanyalar |
tr_TR |
dc.subject |
Seçim gündemleri |
tr_TR |
dc.subject |
Political persuasion |
tr_TR |
dc.subject |
Political promises |
tr_TR |
dc.subject |
Political campaigns |
tr_TR |
dc.subject |
Electoral agenda |
tr_TR |
dc.title |
Globalleşen dünyada bir siyasal ikna unsuru olarak vaatler (3 Kasım 2002 Türkiye Milletvekili Genel Seçimleri ile 2 Kasım 2004 ABD Başkanlık Seçimleri karşılaştırmalı örneğiyle) |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Promises as a political factor of persuasion in globalized world (a comparative study on the Presidential Elections in 2 November 2004 in the USA and on the General Elections for the Grand National Assembly in Turkey) |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk İletişim |
|
dc.identifier.volume |
4 |
|
dc.identifier.startpage |
80 |
|
dc.identifier.endpage |
90 |
|