Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Globalleşen dünyada bir siyasal ikna unsuru olarak vaatler (3 Kasım 2002 Türkiye Milletvekili Genel Seçimleri ile 2 Kasım 2004 ABD Başkanlık Seçimleri karşılaştırmalı örneğiyle)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Barut, Basri
dc.contributor.author Altundağ, C. Sinan
dc.date.accessioned 2018-09-27T07:06:48Z
dc.date.available 2018-09-27T07:06:48Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Barut, B., Altundağ, C. S. (2005). Globalleşen dünyada bir siyasal ikna unsuru olarak vaatler (3 Kasım 2002 Türkiye Milletvekili Genel Seçimleri ile 2 Kasım 2004 ABD Başkanlık Seçimleri karşılaştırmalı örneğiyle). Selçuk İletişim, 4, (1), 80-90. tr_TR
dc.identifier.issn 1302-2865
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/12693
dc.description Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000270 tr_TR
dc.description.abstract Siyasal ikna, demokratik toplumlarda siyasal iletişim alanının başlıca unsurlarından biridir. Bu süreçte, seçmen profiline ve gündemdeki sorunlara uygun siyasal mesajlar ve uygulanabilir vaatler üretmek, siyasi partilerin seçimleri kazanma şanslarını arttıran bir eylem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, ikna kavramı ve siyasal ikna üzerinde durulduktan sonra, 3 Kasım 2002 Türkiye Milletvekili Genel Seçimleri öncesi, CHP-AKP ile 2 Kasım 2004 ABD Başkanlık Seçimleri öncesi, Demokrat ve Cumhuriyetçi Partilerin seçim vaatleri (içerik çözümlemesi yöntemiyle) incelenmiş, bu vaatlerin gündem sorunlarıyla olan paralellikleri / zıtlıkları araştırılmış ve vaatlerin gündem sorunlarına uygun bir şekilde yapılandırıldığı sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Political persuasion is one of the important elements of political communication in the democratic society. In this persuasive process, it takes an important role that political parties have to produce political promises which are collateral with the agenda and the type of electors and can be easily applied. In this study, political promises given by AKP and CHP just before the general elections in 3rd November in 2002 in Turkey and given by Democrat and Republican Parties just before the Presidential Election in 2nd November 2004 in USA are examined (with the method of content analysis) in order to find out if the given promises are in parallel / contrast with the main problems. Our research finds that given promises are generally structured in parallel with the political agenda. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.subject Siyasal ikna tr_TR
dc.subject Vaatler tr_TR
dc.subject Siyasal kampanyalar tr_TR
dc.subject Seçim gündemleri tr_TR
dc.subject Political persuasion tr_TR
dc.subject Political promises tr_TR
dc.subject Political campaigns tr_TR
dc.subject Electoral agenda tr_TR
dc.title Globalleşen dünyada bir siyasal ikna unsuru olarak vaatler (3 Kasım 2002 Türkiye Milletvekili Genel Seçimleri ile 2 Kasım 2004 ABD Başkanlık Seçimleri karşılaştırmalı örneğiyle) tr_TR
dc.title.alternative Promises as a political factor of persuasion in globalized world (a comparative study on the Presidential Elections in 2 November 2004 in the USA and on the General Elections for the Grand National Assembly in Turkey) tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk İletişim
dc.identifier.volume 4
dc.identifier.startpage 80
dc.identifier.endpage 90


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster