Televizyon kitle iletişim araçları içinde etkili bir konuma sahiptir. Sosyokültürel ideallerin en güçlü
aktarıcılarından biri olmasından dolayı toplumda önemli bir role sahiptir. Bu çalışmanın amacı
televizyondan gelen imgelerin, toplumsal cinsiyet, özellikle de kadınların beden imgesi ile ilgili
kalıpların oluşturulmasına nasıl hizmet ettiğini betimlemektir. Çalışma, televizyonda kadınların
beden imgesi ile ilgili sunumlar ve bu sunumların kadınların kendileri ile ilgili oluşturdukları beden
imgesine etkileri üzerine odaklanır. Beden imgesinin ne olduğu, toplumda ve televizyonda beden
imgesi ile ilgili mesajların yoğunluğu ve inceliğin nasıl kadınlık ideali olduğu çalışmanın incelediği
konulardır.
Television is an influential form of the mass media. It is one of the most powerful conveyors of sociocultural
ideals and thereby play an important role in society. The purpose of this study is to describe
how the influx of images from television serves to construct gender images particularly women’s
body image. This is a descriptive research study and focuses on the representations of women’s
body image on television and these representations affect women’s self image. The study
examines what body image is, how society and television are full of messages and about body images
and how the stereotypical womanly ideal is thinness.