dc.contributor.author |
Ünlüer, Ayhan Oğuz |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-26T12:44:36Z |
|
dc.date.available |
2018-09-26T12:44:36Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Ünlüer, A. O. (2005). Radyo televizyon yayıncılığında küreselleşme ve ulusal yayıncılık üzerindeki etkileri. Selçuk İletişim, 4, (1), 11-20. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1302-2865 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/12687 |
|
dc.description |
Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000264 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Uluslararası kitle iletişiminin gelişmekte olan ülkeler aleyhine olduğu savunulan işleyişi ilk olarak
1970’li yıllarda çatışma konusu olmuştu. Gelişmekte olan ülkelerin dengesiz haber akışını düzeltmeye
yönelik girişimleri Unesco çatısı altında sürdürülen görüşmelerde çözüm yolunda umut
verici gelişmeler de kaydetmişti. Ancak ABD ve İngiltere’nin Unesco’dan çekilmeleriyle bu öneriler
bir sonuca ulaşamamış, böylece yeniden başa dönülmüştü. 1980’li yılların ikinci yarısında
dijital teknoloji ve uydu yayıncılığının kullanılabilir hale gelmesi, bilgisayar teknolojisinin de
sistemle bütünleştirilmesiyle uluslar arası yayıncılık yepyeni bir çehre kazanmıştır. Bu teknolojilerin
yatırımcısı durumundaki uluslararası şirketler kitle iletişimini hem ticari etkinliklerinin tanıtım
aracı yapmışlar hem de kitle iletişim araçlarının kendilerini ürünleriyle birlikte ticari metalara
dönüştürmüşlerdir. Uzunca süre kamusal alanın temsil aracı olarak algılanan kitle iletişim araçlarının
ticaret alanına kayarak bir yandan siyasi otoritenin kontrolünden çıkmasından, bir yandan
da kamu yararına hizmetten uzaklaşmasından endişe duyan kitle iletişiminin daha çok tüketicisi
konumundaki ülkelerin siyasi güçleri ve sivil toplum örgütleri, günümüzde en azından ticarileşmenin
olası zararlarını önleyecek önlemler peşinde koşmaktadırlar. Bu çalışmada, sözü edilen ticari
dönüşümün uluslararası boyutta gelişim süreci, uluslararası kitle iletişim örgütlenmelerinin ulusal
pazarlarda yarattığı etkiler ve sistemin tüketicisi durumundaki ülkelerde alınmaya çalışılan önlemler
ele alınıp analiz edilmeye çalışılmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The processing of international mass communication that is taken unfavorable for developing
countries has become a controversial issue in 1970’s. Many attempts has been done to regulate
the unbalanced news flow of developing countries. Negotiations held under Unesco resulted in
inspiring developments. However, after USA and England resigned from Unesco these suggestions
have failed. In the second half of 1980’s, after dijital technologies, computer technologies and
satelite broadcasting became available in system, international broadcasting advanced to a new
aspect. International corporations that finance these technologies, transformed mass communication
into a medium for their own activities and mass media and its products to merchandises. Political
power and Nongovernmental Organizations (NGOs) of the countries which are mostly in a
consumer position of the mass communication that is perceived as the main representing medium
of public sphere for a long time, worry about the transformation of mass communication in a way
from public service to corporations, and trying to take measures to prevent the bad consequences
of this commercialization process. In this study, international dimensions of the development process
of commercialization mentioned above, the effects of international mass communication organizations
to national markets and the measures trying to be taken in developing countries are
analyzed. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Kitle iletişimi |
tr_TR |
dc.subject |
Elektronik yayıncılık |
tr_TR |
dc.subject |
Düzenleme |
tr_TR |
dc.subject |
Küreselleşme |
tr_TR |
dc.subject |
Mass communication |
tr_TR |
dc.subject |
Broadcast |
tr_TR |
dc.subject |
Regulation |
tr_TR |
dc.subject |
Globalization |
tr_TR |
dc.title |
Radyo televizyon yayıncılığında küreselleşme ve ulusal yayıncılık üzerindeki etkileri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Globalization of radio and television broadcasting and its impact on national broadcasting |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk İletişim |
|
dc.identifier.volume |
4 |
|
dc.identifier.startpage |
11 |
|
dc.identifier.endpage |
20 |
|