Değişim,‘Bir birey, sistem ve çevre arasında meydana gelen, karşılıklı etkileşim olayıdır ve her gün
her alanda varlığını ve önemini hissettirmektedir. “Toplumsal yaşamı etkileyen tüm değişimler
halkla ilişkiler alanında çalışan herkesi ilgilendirmektedir. Değişimin başlıca nedenleri arasında
küreselleşme, teknolojiden yararlanılarak enformasyonun hız kazanması, iletişimin medya aracılığıyla
kitlesel olarak yaygınlaşması, işletme içi iletişim sistem ve yöntemlerinin gelişimi, kitle iletişim
araçlarının yaygınlaşması sayılabilir.
Gelişen teknolojilerin, halkla ilişkiler hizmetlerinin sunumuna hız kazandırdığı, daha geniş kitlelere
daha çabuk ulaşarak daha kalıcı biçimde etkileme ve geri dönüt olanağı sağladığı bir gerçektir.
Yeni teknoloji kullanımı, toplumun tüm kesimlerini etkilediği gibi sosyal bir sistem olan örgütlerin
yapısını, faaliyet alanlarını, işleyiş biçimlerini mal ve hizmet üretim anlayışlarını da büyük ölçüde
etkiler ve değiştirir. Tüm bu değişimlere direnen örgütlerin uzun vadedeki başarısızlıkları gözlemlenirken,
yeni yöntem ve teknolojileri kullanan ve bunları geliştiren, yaratıcı ve yenilikleri benimseyen
“öğrenen örgütler”in başarıya ulaşmaları kaçınılmazdır. 21. Yüzyılda, teknolojik gelişmeleri
izleyen ve hedef kitlelerin eğilim ve özelliklerine uygun olarak yararlanmayı amaçlayan “Tekno-Halkla İlişkiler” faaliyetlerinden söz edilecektir.
Change is described as a both way interaction that takes place between an actor, a system and the
environment and its importance can easily be observed in every field of life. Every single change
that affects community life is also related to the ones who are somehow in the Public Relations field.
Some of the main reasons for change are globalization, using technology to speed up information,
using means of media to communicate and interact with public, improving methods and systems for
in and out of company communications.
It is a fact that improving technologies play an important role in presenting services in Public
relations, reaching the target community faster and more affectively as well as getting feedback
from them. Besides affecting every part of a society, use of new technology also affects organizations
that are already a social system and their work field, the way they operate and their understanding
of producing and presenting. As the long term failures of the organizations which are
resisting to all these developments are being observed, the success of “learning organization”,
which are using new methods and technologies and continuously improving them, creative and open
the innovations, is inevitable. In the 21st Century, “Techno-Public Relations” which follow the
technological developments and aim to get benefit from them proper for the tendencies and characteristics
of the target communities will be talked about.