Bugünün dünyasında hemen her alanda sınırların giderek ortadan kalkması ve beraberinde yaşanan
rekabet, kurumları daha iyi değil en iyi olmaya zorlamaktadır. Gerek iç gerekse dünya pazarlarında
yaşanan rekabet her geçen gün daha da sertleşmektedir. Kurumsal değişimi gerekli kılan rekabetin
sertleşmesi beraberinde sorunları ve krizleri de getirmektedir. Organizasyonların varlıklarını sürdürebilmesi
ya da itibarlarını koruyabilmesi krizin iyi yönetilmesi ile mümkündür.
Ürün ve hizmetlerin neredeyse birbirinin aynısı ama değişimin kaçınılmaz olduğu günümüzde kurumların
kendi hedef kitlelerine farklılıklar sunmaları gerekmektedir. Sunulacak bu farklılıklar ancak ve
ancak o kurumun sahip olduğu değerlerle şekillenebilir. Bir kurumun en büyük ve en önemli değeri ise
o kurumun itibarıdır. Rekabetin kızıştığı dolayısıyla değişimin kaçınılmaz olduğu bugünün şartlarında
işletmeler sadece finansal varlıklarını değil itibarlarını da yönetmek durumunda kalmaktadır. Kurum
itibarı, hedef kitlelere değerler sunmada etkili bir halkla ilişkiler çalışmasıdır ve organizasyonların
sürekliliği açısından önemlidir.
Disappearance of boundaries in all fields and increasing competition in today’s world forces the institutions
to be the best, not the better. Experiencing competition in internal and external markets is getting
hard day by day. The tough competition which is necessary for being institutionalized brings
problems and crisis with itself. It is possible for organizations to continue their existence and protect
their reputation by a good crisis management.
Today, products and services are almost the same however the change is inevitable. So institutions
should present to their target mass something different which is shaped only by the institutions’ own
values. The most important and substantial value of a corporate is its own reputation. In today’s conditions
in which the competition becomes violent and the change is inevitable, business enterprises are
in a situation, in which they must manage not only their financial values but also their reputations.
Corporate reputation is an effective public relations topic to present values to the target mass and is
also important for the institutions’ continuity.