Marka devlerinin rekabetinde kullanılan pazarlama taktiklerine her geçen gün bir yenisi eklenmektedir.
Rekabet, bir yandan markalar arasındaki teknik farklılıkları azaltmaya yönelik teknolojik
uygulamaları yaygınlaştırırken diğer yandan hedef tüketiciye ulaşmada kullanılan stratejik
taktikleri de geliştirmekte ve değiştirmektedir. Marka savaşları geleneksel pazarlama iletişimi
araçlarının dışında geliştirilen ve kimi zaman etik dışı olarak eleştirilen alternatif pazarlama silahlarıyla
da sürdürülmektedir. Günümüz reklam ve pazarlama terminolojisinde yer alan en kışkırtıcı
silahlardan biri de “tuzak pazarlama”dır. Markaların pazarlama iletişimi programlarında
sıklıkla başvurduğu sponsorluk uygulamalarına yönelik tehlikeli ama zekice bir karşı taktik olan
“tuzak pazarlama”, hakkında yapılan eleştirilere ve bazı hukuksal sınırlamalara rağmen sinsice
uygulanmaya devam etmektedir. Uygulayan firmalar için mali açıdan külfetsiz sayılabilecek bu
taktik, hemen her organizasyonu kendi lehine kullanabilirken özellikle sporla ilgili büyük organizasyonlara
ve/veya etkinliğin sponsorlarına karşı geliştirilen gerilla fikirleri ile karşımıza çıkmaktadır.
In the use of competition tactics between huge brands, each time a new one is added. On one side
while competition generalizes the technologic practices which diminish the technical differences
between brands, on the other side it makes develop and change the strategical tactics which are
used to reach to the target consumer. War of brands are continued with alternative developed
marketing weapons except traditional marketing communications tools and sometimes it is criticized
for being out of ethic. In our day one of the most provocative weapon is ambush marketing
that takes place in advertising and marketing terminology. Ambush marketing usually applied at
practices of sponsorship by brand in marketing communications programs. Despite the critics
about it and lawful restrictions, dangerous but intelligent, ambush marketing is being practicing
stealthily. Also his tactic is considered cheap in the view of financial. It can use nearly each organization
in favour of it, especially big organizations on sport so we can say that it come across
to us with the guerilla ideas developed against the sponsor activities.