Kurumlarda gelişen ve değişen iletişimin stratejik rolüne paralel olarak halkla ilişkiler disiplini de
farklılaşmaktadır. Bu bağlamda kurumların finansal sorumluluklarına paralel olarak üslendikleri
kurumsal sosyal sorumluluk, kuruma duyulan güven, paydaşlarla ilişkiler ve hizmetin kalitesi gibi
bileşenlerle ilişkilendirilen itibar, halkla ilişkilerin yeni rekabet koşulları içinde kurumsal becerilerinin
kaynağını oluşturmaktadır. Çünkü itibar, kurumlarda ne yapıldığına ve nasıl yapıldığına
odaklanan ve paydaşların deneyimlerine bağlı olarak algıya dayanan çok yönlü bir bileşendir.
Böylece halkla ilişkiler uygulamacıları da itibarı oluşturan bu bileşenleri ön plana çıkararak kurumların
gelişimleri için ihtiyaç duydukları gücü oluşturur. Kurumsal itibar bileşenlerinin hangi
sosyal paydaşlar tarafından nasıl algılandığını ortaya çıkarmak, kurumsal itibar yönetimi için
halkla ilişkiler uygulamacılarına kolaylık sağlar. Bu nedenle kurumsal itibarın genel olarak kurum
iletişiminin ve daha özel olarak da halkla ilişkilerin araçlarından olduğunu söyleyebiliriz. Bu
çalışmada da kurumsal itibar bileşenlerinin iç paydaşlar tarafından nasıl algılandığını ortaya
koymak amaçlanmıştır. Kurum itibarı analizi bir alan araştırması olup betimsel türde bir çalışmadır.
Kurumsal itibarın kamu sağlık hizmet örgütü olan bir hastanenin iç paydaşları baz alınarak
ölçümlenmesi bu çalışmanın sınırlılığıdır.
The discipline of public relations has become different with reference the strategic role of communication
which is changing and developing in organizations. In this context, reputation related
with some factors such as corporate social responsibility, trust, the relationship with the stakeholders
and service quality in parallel to corporate financial responsibilities has been the basic
source of organizational skills in the new competition conditions. Because, reputation is a manysided
component depending on the perceptions of stakeholders’ experience and focuses what and
how it has been done in the organizations. Therefore, with putting these factors that constitute
reputation at the front part, the public relations practitioners create the power that organizations
need for their improvement. As a result, to show which and how stakeholders perceive the corporate
reputation components provides an indispensable requirement to public relations practitioners
for corporate reputation management. So, it can be said corporate reputation in general is a
tool of corporate communication and in particular is a tool of public relations. The aim of this
study is to define how the reputation components has been perceived by internal stakeholders. The
analysis of corporate reputation, a field research, is a descriptive study. The study is limited with
the measurement of corporate reputation basing a public health corporation’s internal stakeholders.