Toplumların ortaya çıkışından günümüze dek yaşanan değişim ve dönüşümler neticesi insanlık
farklı toplumsal yapıları tecrübe etmiştir. İlkel toplum, tarım toplumu, sanayi toplumu ve en sonunda
da günümüzde yaşanan bilgi toplumu şeklinde tarihsel silsile içerisinde sıralayabileceğimiz
bu toplumsal yapılar kendilerini diğer toplumsal yapılardan farklı kılan özgün niteliklere sahiptir.
Bu anlamda çalışmada özellikle üzerinde durulan bilgi toplumunu diğer toplumsal yapılardan
farklı kılan, ona özelliğini veren, bu toplum yapısında bilginin egemen olmasıdır. Bilgi toplumunda,
gerçekleştirilecek her türlü faaliyette bilgi başat bir konumda yer almakta bu durum da bilginin
elde edilmesi ve yayılması sürecini ve bunu gerçekleştirebilmek için iletişimi çok önemli bir
yere konumlandırmaktadır. Bilginin kitlesel dağılımını sağlayabilmek için ise kitle iletişim araçları
ve internet diğer iletişim araç ve yöntemlerine göre daha ön plana çıkmaktadır. Gerek kitle
iletişim araçları ve gerekse internet, bilginin çok kısa bir zaman dilimi içerisinde, çok az maliyetle
ve fazla çaba gerektirmeksizin, farklı yerlerde bulunan, çok farklı niteliklere sahip büyük kitlelere
ulaşmasını sağlamakta, tekyönlülük ve denetim eksikliği gibi dezavantajlarına rağmen sahip oldukları
bu üstünlükler nedeniyle de bilgi toplumunun vazgeçilmezleri arasında yer almaktadır.
From on the emergence of society, as a result of continuous changes and evolutions, humanity has
experienced various societal constructs. Ordered and named historically from on the primitive
society, through the agriculture society, the Industrial society up to the Information society of
today, every societal construct has it’s own original attributes making it distinct from other societal
structures. As the subject of this study, the Information society expose a hegemony of
knowledge on it’s structural basis as distinctive characteristics. In Information society, knowledge
displays a dominant position in every action, and this fact places the process of knowledge acquiring
and diffusion, in other words the process of communication in a very important status. The
mass diffusion of knowledge brings the mass media and the www to the forefront. The great source
advantages in means of cost, effort and time make it possible to transmit various knowledge
through long distances in a very short time to wide masses. Despite shortcomings like being oneway
and lack of control, these great advantages are now indispensable essentials of the
Knowledge society.