Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim yöntemiyle eğitime 1982-1983 eğitim öğretim yılında başlamıştır.
Günümüzde ulaştığı boyut ve uzaktan eğitim süreçleriyle Anadolu Üniversitesi, Dünyada
mega üniversiteler arasında sayılarak tüm Dünyada uygulamalarından söz edilen bir uzaktan
eğitim kurumu olmuş, Türk yükseköğretiminde kayıtlı öğrencilerin yaklaşık % 43’üne sahip hale
gelmiştir. Dünyada en hızlı gelişen sektörler arasında sayılan uzaktan eğitimin Anadolu Üniversitesi
çatısı altında ulaştığı boyut bu çalışmada iletişim etkinlikleri yönünden değerlendirilmektedir.
Üniversiteye kayıtlı öğrenci sayısı, öğrencilerin çok farklı kaynaklardan (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme
Sistemi, kurumlarla yapılan anlaşmalar, dikey geçiş gibi) kabul edilmesi, sayısı sürekli
artan ve çeşitlenen programlar, geleneksel fakültelerdekinden farklı ve çok sayıda sahip olunan
birimler ve bürolar dikkate alındığında Üniversitenin iletişim etkinlikleri, hem bir yönetim süreci
olarak, hem de toplum gözünde sistemin değerlendirilmesi açılarından önem kazanmaktadır. Bu
açıdan bu çalışmada, öncelikle uzaktan eğitim ve Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim sistemi
üzerinde kısaca durulmuş, kurumsal iletişim faaliyetlerinin uzaktan eğitimde nasıl planlanabileceği
tartışılmış ve Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim sisteminin mevcut iletişim etkinlikleri değerlendirilerek
mevcut yapıdaki sorun ve eksikliklere göre oluşturulabilecek kurumsal iletişim yapısı
için bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır.
Anadolu University has been providing higher education opportunities through distance education
since 1982–1983 academic year. Today, Anadolu University has become an attraction centre and
one of the mega universities in the world via distance education applications and processes. Furthermore,
43 % of the students, who attend their higher education in Turkey, are the students of
Anadolu University and Open Education System. Distance education which is one of the fastest
growing sectors in the world has reached to a huge extent at Anadolu University, and this case has
been evaluated in terms of communication activities in this study. The number of students who
enrolled in university, the students who enrolled via different sources (Student Selection and
Placement Center, protocols with institutions, external transfer etc…), the increasing number of
programs, having lots of departments and bureaus different from other traditional faculties are
taken into consideration; the communicational activities of the university have an important role
as an administrative process and for the evaluation about the system from the point of society.
From this point of view, in this study firstly distance education and Anadolu University Open Education
System has been shortly mentioned, how to plan organizational communication activities
has been discussed and a frame for corporate communication structure has been constituted according
to existing problems and deficiencies by evaluating existing communicational activities of
Anadolu University Open Education System.