İletişim, insan yaşamının temel gereksinimlerinden birisi olarak çalışma ve sosyal yaşamda ilişkilerin
kurulmasında en önemli etkenlerin başında yer almaktadır. Konaklama işletmeleri de gerek
çalışanları gerekse misafirleriyle etkileşim içinde bulunan toplulukların bir arada yaşadığı yerlerden
birisidir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, işgörenlerin duygusal zeka yeteneklerinin örgütsel
iletişime etkisinin ortaya konulmasıdır. Öncelikle Demir’in (2002) çalışması ve Bar-On’un duygusal
zeka envanteri (EQ-I) modelinden anket soruları oluşturulmuş ardından verilere faktör analizi
ve regresyon analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda işgörenlerin duygusal zeka yeteneklerinin
örgütsel iletişime etkileri olduğu görülmüştür.
Communication as a fundamental need of human life constitutes one of the main factors in establishment
of relationships in work and social life. Hospitality enterprises are also places where
groups, both employees and guests, are in interaction. In this context, the purpose of this study is
to determine the effects of employee's Emotional Intelligence abilities on organizational communication
in the hospitality enterprises. Previously questionnaire was developed from the study of
Demir (2002), and Bar-On (2005) EQ-I model, then the factor analysis and regression analysis
was conducted. The results of the study show that employee’ abilities of emotional intelligence in
the hospitality enterprises, effect on organizational communication.