İletişim teknolojilerindeki gelişmelerin bir sonucu olarak hayatımıza giren internet; insanların
ihtiyaç duyduğu her türlü bilgiye ulaşmalarına, eğlenceli ve hoşça vakit geçirmelerine ve sevdikleriyle
eş zamanlı iletişimde bulunabilmelerine imkân tanıyan bir kitle iletişim aracıdır. Ancak internetin
getirdiği bu kolaylıkların yanında çok sık kullanımdan kaynaklanan bir takım sorunlara
da yol açtığı bir gerçektir. Söz konusu sorunların başında hiç kuşkusuz internet bağımlılığı gelmektedir.
Bu çalışmada da üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı araştırılmıştır. Selçuk
Üniversitesi’nde öğrenimini sürdüren 953 öğrenciden elde edilen verilere göre, katılımcıların
yüzde 23.2’si internet bağımlılığı belirtisi göstermektedir. İnternet bağımlılığı üzerinde demografik
değişkenlerin (cinsiyet ve aylık harcama miktarı) ayırt edici bir etkisi bulunmamaktadır. İnternet
bağımlılarını, bağımlı olmayanlardan ayıran en güçlü iki değişken ise sırasıyla internet kullanım
süresi ve internete duyulan güvendir. Açık bir ifadeyle internet bağımlıları daha uzun süre
internet kullanmakta ve internete daha fazla güven duymaktadırlar.
The Internet entered our lives as a development of the communication technologies and as such it
enables us to reach all information that we need, further it enables us to have a fun and entertaining
time and to communicate synchronously with our beloved ones. However, alongside these
conveniences, there are some problems that arise from the overuse of the Internet. Without doubt,
first of all is there the addiction to the Internet. This study has explored Internet addiction among
university students. Data obtained from 953 students of the Selcuk University indicated that 23.2
% of participants showed symptoms of Internet addiction. Demographic variables of gender and
monthly spending have not been found as effective on differentiating Internet addiction. The two
strongest variables differentiating Internet addicts from non-addicts have been found as the Internet
usage time and the felt confidence to the Internet. It has been shown that Internet addicts
clearly spent more time online and felt more confidence to the Internet.