Yeni bir iletişim aracı olan internet, örgüt ve kamuları arasındaki iletişimi ciddi şekilde etkilemiştir.
E-halkla ilişkiler olarak adlandırılan bu uygulamalar, giderek artan bir biçimde halkla ilişkiler
uygulamalarını yönlendirmiş ve etkilemiştir. Günümüz dünyasında, kendileriyle ilgili güçlü
imaj oluşturmak isteyen bütün örgütler internetteki sanal dünya içinde yer alıp, halkla ilişkiler
faaliyetlerini gerçekleştirmek zorundadırlar. Bu kamu örgütleri için de geçerlidir, mevcut durumda
bütün bakanlıkların internet üzerinden halkla ilişkiler faaliyetleri yaptığı görülmektedir. Ancak
bu faaliyetleri ne düzeyde yaptığı, halkla ilişkilerin hangi yöntem ve tekniklerini kullandığı farklılıklar
gösteren bir durumdur. Makale öncelikle internetin iletişim araçları içindeki yerini ve bakanlık
örnekleri üzerinden bu aracın ne şekilde kullanıldığını kamu yönetimi açısından ortaya
koymayı hedeflemiştir.
The Internet, which is a rather novel means of communication, has had a considerable impact on
the communication between the organization and its publics. These practices named as e-public
relations have manipulated and influenced public relations practices in a gradually increasing
manner. In today’s world, all of the organizations that aim to create a strong image of themselves
are bound to execute public relations activities through taking their place in the cyberspace. This
is also valid for public organizations, and thus it is currently observed that all ministries are running
public relations practices on-line. However there are differences between ministries as to
which public relations methods and techniques are being used and to what extent these practices
are being applied. This article aims to report primarily the place of the Internet within communication
channels, and in what way it is used in ministries through a public administration perspective.