Günümüz toplumlarında güzellik ve fiziksel cazibe kadınlar için her zaman önemli bir durum olarak
sunulmuştur. Bu süreç içinde kadın dergileri de bir öneri kaynağı olarak ticari ürünler aracılığıyla
ideal güzellik standartlarının oluşumunda yol gösterici bir rol üstlenmiştir. Reklamlar ideal
güzelliğin nasıl yapılandırıldığının önemli bir göstergesidir. Bu çalışmanın amacı kadın dergilerindeki
kozmetik reklamlarında ideal güzellik standartlarının nasıl yapılandırıldığını ve bunun
nasıl vaade dönüştüğünü betimlemektir. Bu bağlamda, Elle ve Cosmopolitan dergilerinin 2008
yılında yayınlanan tüm sayıları içinden mevsimsel özellikler ölçüt alınarak seçilen sayılarındaki
200 kozmetik reklamı Eleştirel Söylem Analizi yaklaşımı temel alınarak incelenmiştir. Çalışmada
elde edilen sonuçlar, toplumda var olan ataerkil söylemin bu reklamlar aracılığıyla yeniden yapılandırıldığı
yönündedir.
Beauty and physical attractiveness of women has always been presented as an important aspect in
contemporary societies. Women’s magazines have been leading as a source of advice about
achieving ideal beauty standarts via commercial products. Advertising is an important indicator
how the beauty ideal is constructed. The purpose of this study is to describe how ideal beauty
standarts are constructed in cosmetic advertisements in women’s magazines and how this process
turns into a promise. In this context, the study examines 200 cosmetic advertisements in the selected
issues considering seasonal characteristics of Elle and Cosmopolitan magazines published in
2008 based on Critical Discourse Analysis. According to the results of this study, these advertisements
reconstruct the patriarchial discourse in the society.