Bu çalışma kapsamında, Türk Yükseköğretimi’ndeki öğrencilerin sosyal sorumluluk ve kurumsal
sosyal sorumluluk kavramlarına ilişkin bilgi düzeyleri ve algıları ile sosyal sorumluluk derslerinin
kavramsal bilgi ve bilinç düzeylerine etkisi ele alınmaktadır. Araştırmada betimsel analiz metodları
kullanılmıştır. İzmir’de bulunan iki kamu, iki devlet üniversitesinden toplam 238 öğrenci üzerinde
gerçekleştirilen frekans analizi ve spearman testleri aracılığıyla analiz gerçekleştirilmiştir.
Çalışmanın teorik kısmında CSR konusu kavramsal ve tarihsel boyutlarıyla ele alınarak bu konuda
Türkiye’de gerçekleştirilen çalışmalarla ilintilendirilmiştir. Çalışma kapsamında CSR, yükseköğretimde
CSR eğitimi ve uygulamaları çerçevesinde ele alınmaktadır. Analiz sonuçları, Türkiye’de
yükseköğretimde verilen kurumsal sosyal sorumluluk derslerinin CSR konusunda bilgi ve algı
düzeyini yüksek oranda artırdığı sonucunu ortaya koymaktadır.
The existing study deals with perception and knowledge level of social responsibility, corporate
social responsibility (CSR) issues and the effect of corporate social responsibility courses on their
knowledge and conscience level about CSR among the students in Turkish higher education. The
study has been carried out by means of descriptive scanning method. Frequency, percentage and
spearman tests have been conducted to 238 students from two public and two foundation universities
in İzmir. The theoretical part of the study deals with conceptional and historical level of CSR
and related with the existing Turkish studies in the field. The article mostly handles the CSR with
the framework of CSR education and practices in higher education. The analysis of the study reveals
the fact that CSR courses has a great effect on CSR knowledge and perception of the students
in Turkish higher education.