Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Diyalojik iletişim çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi sosyal medya uygulamaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yağmurlu, Aslı
dc.date.accessioned 2018-09-12T05:37:03Z
dc.date.available 2018-09-12T05:37:03Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik iletişim çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi sosyal medya uygulamaları. Selçuk İletişim, 8, (1), 95-115. tr_TR
dc.identifier.issn 1302-2865
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/12469
dc.description Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000010 tr_TR
dc.description.abstract Diyalojik kuram, sosyal medyanın değerlendirilmesi için önemli bir kuramsal temel oluşturmaktadır. Halkla ilişkiler açısından ilişki yönetiminin bir öğesi olan ve iki yönlü simetrik halkla ilişkiler modeliyle ilişkilendirilen diyalojik iletişim kavramı özellikle internet uygulamaları üzerinden tartışılmaktadır. Makalede, Ankara Büyükşehir Belediyesi sosyal medya uygulamaları internet uygulamasının diyalojik ilkelere uyması ve kurulan iletişimin diyalojik olması başlıklarında tartışılmaktadır. Belediye internet sitesinde bulunan üç sosyal medya arayüzü, Belediye Başkanı İbrahim Melih Gökçek’in Twitter uygulaması, Belediyenin Twitter ve Facebook uygulaması diyalojik özellikler başlığında değerlendirilmiştir. Belediyenin sosyal medya arayüzleri, internet uygulamalarının diyalojik ilkeleri yönünden başarılı bulunmuştur. Ancak, iletişimin diyalojik olma düzeyi yapılan incelemede yeterli bulunmamıştır. Özellikle çok yüksek takipçi oranına sahip olan Belediye Başkanı Gökçek’in kullanımının diyaloğu destekleyici olmaması yerel siyaset, katılım ve demokrasi açısından olumsuz bir eğilimi ortaya koymaktadır. Belediyenin Twitter uygulaması üç uygulama için de, diyalojik iletişim açısından en başarılı uygulama olarak tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Dialogic theory provides a significant theoritical basis for the assessment of social media. The concept of dialogic communication has been connected to relational theory and two way symmetrical model of public relations. Accordingly, the concept has been discussed within the context of the compatibility of internet practices to dialogic principles and under the dialogic tenets of communication. The article analyzes three social media interfaces presented in the website of Ankara Metropolitan Municipality; Twitter account of Mayor Melih Gökçek, Municipality’s Twitter account and Municipality’s Facebook account. Municipality’s social media interfaces have been successful with regard to the dialogic principles of internet practices. However, the communication’s diaologic level has not been sufficient. In particular, despite very high number of followers, Mayor Gökçek’s practice does not support dialogue. This practice emerges as a negative trend for local politics, participation and democracy. Municipality’s Twitter account emerges as the best practice among the three with regard to dialogic communication. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.subject Halkla ilişkiler tr_TR
dc.subject Diyalojik kuram tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Twitter tr_TR
dc.subject Facebook tr_TR
dc.subject Ankara Büyükşehir Belediyesi tr_TR
dc.subject Public relations tr_TR
dc.subject Dialogic theory tr_TR
dc.subject Social media tr_TR
dc.subject Ankara Metropolitan Municipality tr_TR
dc.title Diyalojik iletişim çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi sosyal medya uygulamaları tr_TR
dc.title.alternative Ankara Metropolitan Municipality’s social media practices from the dialogic communication framework tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk İletişim
dc.identifier.volume 8
dc.identifier.startpage 95
dc.identifier.endpage 115


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster