İlkokul ve ortaokullarda egitim-ögretim hayatını sürdüren ögrencilerin velilerine yönelik
yapılan bu çalısma, velilerin bu okullardan ne tür beklentiler içerisinde oldugunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Egitimin diger sosyal kurumlarla - ekonomi, siyaset, kültür- olan girift etkilesimi ve egitimin bu kurumlar açısından yasamsal degere sahip oldugu gerçegi, egitim sistemleri üzerine arastırma yapmayı gerekli kılmaktadır. Egitim sistemimiz içinde yer alan ilk ve ortaokullar, tarihsel süreçte devlet kurumunun beklentileri çerçevesinde sekillenmis ve halkın bu okullardan beklentileri dikkat dısı tutulmustur. Arastırmanın evreni, 2009 – 2010 egitim ve ögretim yılının ikinci döneminde Osmaniye li Merkez ilçede bulunan 677 veliden olusmaktadır. Bulgular, velilerin ilk ve ortaokullardan beklentilerinin, çocugunun sosyal ve iyi bir iletisim kurma becerisine sahip, özgüven ve sorumluluk sahibi, karakterli ve kendini gerçeklestiren birey olarak yetismesi, kaliteli egitim veren bir ortaögretim kurumuna yerlesmesi ve iyi bir meslek sahibi olması ekseninde yogunlastıgını göstermektedir.
This study, directed towards the parents of the pupils continuing their educational life at
the primary and secondary schools, aims to reveal what kind of expactations the parents have on
these schools. The intricate interaction of education with other social institutions -economics,
politics and culture- and the fact that education has vital importance in terms of these institutions
make it necessary to study or do research on educational systems. The primary and secondary
schools involved in our educational system took form according to the expectations of the
government within historical process and expectations of the people from these schools were
disregarded. The scope of this study includes 677 parents in the central district of Osmaniye in
the second term of the education and training year 2009-2010. Findings indicate that the
parents’ expectations from primary and secondary schools are their children’s growing as selfconfident
individuals who are aware of their responsibilities, able to communicate well with
others, who will be able to attend good quality secondary schools and who can find a good job
in the future.