dc.contributor.author |
Gülerarslan, Aşina |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-05T06:50:26Z |
|
dc.date.available |
2018-09-05T06:50:26Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Gülerarslan, A. (2011). Tüketici olarak çocuk ve ailenin satın alma kararlarına etkisi. Selçuk İletişim, 6, (4), 126-137. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1302-2865 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/12300 |
|
dc.description |
Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000087 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Çekirdek aile yapısı ile birlikte aile içindeki rollerde de değişimler yaşandığı söylenebilir. Özellikle
büyük kentlerde nufus planlaması, eğitim düzeyindeki yükselme, ekonomik ve sosyal şartlar gibi
birçok nedenden dolayı hanedeki çocuk sayısında bir azalma görülse de yaşanan teknolojik, ekonomik,
kültürel ve sosyal değişimlerle birlikte çocukların aile içindeki etkinliklerinin arttığına ve
bu etkinliğin özellikle de ailenin satınalma davranışları üzerinde olduğuna dair önemli ipuçları
bulunmaktadır. Nufusun önemli bir bölümünü oluşturan çocuklar artık sadece nesillerin devamı
açısından değil ekonomik açıdan da önem arz eder duruma gelmiştir. Günümüzde çocuklar ekonominin
itici gücü olarak görülmekte ve pazarlama alanında önemli bir hedef grubu oluşturmaktadır.
Yaşanan toplumsal değişimler neticesinde geleneksel aile yapısında yaşanan farklılaşmalar
ailedeki (hanenin) satınalma kararlarına etkili olan üyelerin farklılaşmasına yol açmış, ailenin
tüketim alışkanlıklarında çocuklar geçmişten farklı olarak daha etkin bir konuma yerleşmiştir. Bu
durumda çocukların aileleri üzerindeki satınalma kararını etkileme / satınaldırma güçleri farklı
ürün kategorilerinin pazarlayıcıları açısından stratejik bir önem sahiptir. Gerek tüketiciye ulaşmada
kullanılacak pazarlama iletişimi araçlarının seçimi gerekse seçilen araçlar aracılığıyla
iletilecek mesajların yaratılmasında bu genç ve değerli kitlenin anlaşılması zorunlu görünmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
It can be said that there are some changes in the roles within the family with the structure of the
nuclear family. Although there seems to be a decrease in the number of the children in the family
beceuse of population planning, the increase of the education level, economic and social circumstances,
especially in big cities, there are important clues that the efficiency of children raises
especially on the families’ purchasing behaviors with the technological, economic, cultural and
social changes. Children, who constitute significant portion of the population, are now not only
important for the continuation of the generation but also for the economically .Nowadays children
are seen as pushing power of the economy and they constitute an important target group for the
marketing area. As a result of social changes, differentiations of traditional family structure effects
the family members who have influence on purchase decisions and children become more
influential in consumption behaviors of the family. In this instance, influence of children on purchase
desicions of the family has strategic importance for the marketers of the different categories.
It seems essential to understand this young and valuable part of the society for both selection of
marketing communication tools which will be used to reach consumer and the creation of the
messages which will be used for this communication. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Çocuklar |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketim |
tr_TR |
dc.subject |
Aile satınalma kararı |
tr_TR |
dc.subject |
Children |
tr_TR |
dc.subject |
Consumption |
tr_TR |
dc.subject |
Family purchasing decision |
tr_TR |
dc.title |
Tüketici olarak çocuk ve ailenin satın alma kararlarına etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Children as consumer and effects for family purchase decisions |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk İletişim |
|
dc.identifier.volume |
6 |
|
dc.identifier.startpage |
126 |
|
dc.identifier.endpage |
137 |
|