dc.contributor.author |
Aydın, Mehmet Emin |
|
dc.contributor.author |
Çorumluoğlu, Özgen |
|
dc.contributor.author |
Sarı, Sezen |
|
dc.contributor.author |
Özcan, Senar |
|
dc.date.accessioned |
2018-08-15T09:51:00Z |
|
dc.date.available |
2018-08-15T09:51:00Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.date.submitted |
2004-07-03 |
|
dc.identifier.citation |
Aydın, M. E., Çorumluoğlu, Ö., Sarı, S., Özcan, S. (2005). Konya şehri taşıt trafiği gürültü seviyeleri haritasının GIS ve GPS teknolojileri kullanılarak elde edilmesi. Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 20, (2), 7-18. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2147-9364 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/12182 |
|
dc.description |
URL: http://sujest.selcuk.edu.tr/sumbtd/article/view/38 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Trafikten kaynaklanan gürültü kirliliği, günümüzde yerleşim bölgelerinde oluşan gürültü
kirliliği içerisinde önemli bir paya sahiptir. Trafik gürültüsü kara, demiryolu ve hava trafiğinden
kaynaklanan gürültüdür ve özellikle karayolu taşımacılığının, ulaşımın ve kentleşmenin yoğun olduğu
bölgelerde karayolu gürültüsü gürültü kontrol yönetmeliğinde belirtilen sınırların üzerine
çıkabilmektedir. Bu çalışmada Konya’da trafiğin yoğun olduğu ana caddeler üzerinde belirlenen
yaklaşık 90 farklı noktada 07.30-08.30, 12.00-13.30 ve 17.00-18.30 saatleri arasında hafta içerisinde oluşan
gürültü ölçümleri yapılmıştır. Ayrıca cadde üzerindeki noktalardan iç kısımlara 30 metre ve 60 metre
daha girilerek bu noktalardaki gürültü ölçümleri yapılmış ve caddeden uzaklaştıkça gürültü
düzeyindeki değişim incelenmiştir. Çalışmada gürültü düzeylerinin ölçüldüğü noktalara ait konumsal
verilerin toplanmasında Magellan marka düşük maliyetli bir el GPS (Küresel konum belirleme sistemi)
alıcısı kullanılmış ve elde edilen öznitelik (gürültü) verileri ile GPS aracılığıyla üretilen konum bilgileri
ArcView yazılımı kullanılarak ilişkilendirilerek GIS (Coğrafik bilgi sistemi-CBS) ortamına aktarılmıştır.
Bu sayede konumsal verilerle ilişkilendirilmiş gürültü verileri üzerinde her türlü analizin yapılabileceği
sayısal bir platform oluşturulmuştur. Bu çalışmanın bir sonucu olarak da Konya şehri taşıt trafiği
gürültü seviye haritaları ölçüm yapılan güzergahlar için üretilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Traffic noise has important share in overall noise pollution in residential areas. Traffic noise
is caused by vehicles on roads and railway. Air traffic also causes considerable noise. Noise levels due to
the traffic on roads could exceed admissible levels especially in densely populated residential areas. In
this study, vehicle traffic noises were measured at 90 different measurement points determined on main
streets, where mass of traffic flow is present, in the morning hours between 07.30 and 08.30 and noon
hours between 12.00 and 13.30 and evening hours between 17.00 and 18.30. In addition, 30 m and 60 m
away from streets noise levels at points were also measured. Thus, noise level changes as going away
from streets were determined. Obtained spatial and noise values at the points by Magellan GPS receiver
and CEL 368 noise measurement device, respectively were then entered GIS environment by using
ArcView GIS software to represent distribution of noise levels along Konya’s streets. A digital platform
was established regarding spatial data and noise levels. As a result of this work traffic noise levels maps
of Konya were established at the investigated streets. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Gürültü kirliliği |
tr_TR |
dc.subject |
GIS |
tr_TR |
dc.subject |
GPS |
tr_TR |
dc.subject |
Konya |
tr_TR |
dc.subject |
Traffic noise levels |
tr_TR |
dc.title |
Konya şehri taşıt trafiği gürültü seviyeleri haritasının GIS ve GPS teknolojileri kullanılarak elde edilmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Traffic noise level maps for the city of Konya produced using GPS supported GIS technologies |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi |
|
dc.identifier.volume |
20 |
|
dc.identifier.startpage |
7 |
|
dc.identifier.endpage |
18 |
|