Bu çalısma, Konya’da dogal gaz dagıtımının gerçeklestirdigi Konya kentinde yasayan halkın,
enerji kaynagı olarak dogal gazı tercih etmelerinde belirleyici olan etkenler incelenmistir. Bu
dogrultuda dogal gazın hızlı bir biçimde yaygınlastırılmasına yönelik etkin pazarlama stratejilerinin
gelistirilmesini ve uygulamasını gerçeklestirmektir. Arastırmanın metodunda, Veri Madenciligi
tekniklerinden Birliktelik Kuralı, Apriori Algoritması ve statistik yöntemlerinden Ki Kare Testi ve
Bagımsız T-testi kullanılmaktadır. Çalısmada tüm Konya’yı temsil edebilecek belli bir örneklem
kümesi seçilerek gerçek ve potansiyel aboneler belirlenmektedir. Gerçek aboneler ile potansiyel
aboneler ve bireysel aboneler ile merkezi abonelerin verileri, Alt Yapı Bilgi Sistemi (AYBS) ve anket
yöntemi ile toplanarak sonuçları karsılastırılmaktadır. Çıkan sonuçlardan yola çıkarak dogal gaz hattı
çekilmis bölgelerdeki potansiyel aboneler veya müsteriler için belirtilen veri madenciligi teknikleri
kullanılarak pazarlama stratejisi ve özel kampanyalar gelistirilmeye çalısılmaktadır.
In this study, determining factors of distribution of natural gas which is done by GAZNET
and preference of the people who live in Konya to use natural gas as an energy source, were
investigated. Accordingly, for rapid dissemination of natural gas the best way is the development and
implementation of effective marketing strategies in this direction. In this study Apriori Algorithm of
Association Rule from Data Mining techniques, and Khi Square test and independent t-test from
Statistics methods were used. In this study to represent all Konya, by selecting set of particular
sample, real and potential subscribers were determined. The data of real subscribers with potential
subscribers and Individual subscribers with centeral subscribers were collected by using Infrastructure
Information System (IIS) and survey and compared the results of all datas. According to the results,
specified data mining techniques were used for potential subscribers or customers of natural gas in
areas in which pipeline of natural gas was drawn, and marketing strategy and special offers are being
tried to be developed.