Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Dergi kapaklarında kullanılan haber başlıklarının dili ve söylemi: diyet ve moda haberleri aracılığıyla oluşturulan kadın kimlikleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Olgundeniz, Seda Sünbül
dc.contributor.author Çatalcalı, Ayşe
dc.date.accessioned 2018-08-14T10:06:57Z
dc.date.available 2018-08-14T10:06:57Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Olgundeniz, S. S., Çatalcalı, A. (2012). Dergi kapaklarında kullanılan haber başlıklarının dili ve söylemi: diyet ve moda haberleri aracılığıyla oluşturulan kadın kimlikleri. Selçuk İletişim, 7, (2), 174-191. tr_TR
dc.identifier.issn 1302-2865
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/12119
dc.description URL:http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000071 tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, dergi kapaklarında yer alan haber başlıklarının hangi dilsel yapı ve söylemsel stratejiler uygulayarak kadın kimliğini inşa ettiklerini ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle, Doğan&Burda grubuna ait dergi kapaklarında yer alan haber başlıkları ele alınmakta ve öncelikle diyet ve moda haberlerinde kadın tüketicilerin kalıplaştırılan haber dili saptanmaktadır. Araştırmada, Doğan Burda grubu (Doğan Yayın ve Burda Gmbh ortaklığı) bünyesinde yer alan Elele, Lezzet, Evim, Seda Magazin, Burda dergileri olmak üzere toplam 5 dergi ele alınmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to investigate the mechanisms through which the headlines on magazine covers construct female identities by utilizing linguistic and discursive strategies. To this end, this study analyzes the headlines appeared on the covers of the magazines published by Dogan and Burda Media Group and particularly focuses upon the presentation of the stereotypes of media discourse concerning the female consumers in diet and fashion news. The study covers 5 magazines, Elele, Lezzet, Evim, Seda Magazin and Burda, all published by Dogan Burda Media Group (Dogan Publishing ve Burda Gmbh partnership). tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.subject Dergi tr_TR
dc.subject Haber dili tr_TR
dc.subject Söylem tr_TR
dc.subject Kadın tr_TR
dc.subject Kimlik tr_TR
dc.subject Magazine tr_TR
dc.subject Media discourse tr_TR
dc.subject Discourse tr_TR
dc.subject Female tr_TR
dc.subject İdentity tr_TR
dc.title Dergi kapaklarında kullanılan haber başlıklarının dili ve söylemi: diyet ve moda haberleri aracılığıyla oluşturulan kadın kimlikleri tr_TR
dc.title.alternative The language and discourse of the headlines on the magazine covers: female identities constructed through diet and fashion news tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster