Bu çalışmanın amacı, dergi kapaklarında yer alan haber başlıklarının hangi dilsel yapı ve söylemsel
stratejiler uygulayarak kadın kimliğini inşa ettiklerini ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle, Doğan&Burda
grubuna ait dergi kapaklarında yer alan haber başlıkları ele alınmakta ve öncelikle
diyet ve moda haberlerinde kadın tüketicilerin kalıplaştırılan haber dili saptanmaktadır. Araştırmada,
Doğan Burda grubu (Doğan Yayın ve Burda Gmbh ortaklığı) bünyesinde yer alan Elele,
Lezzet, Evim, Seda Magazin, Burda dergileri olmak üzere toplam 5 dergi ele alınmaktadır.
This study aims to investigate the mechanisms through which the headlines on magazine covers
construct female identities by utilizing linguistic and discursive strategies. To this end, this study
analyzes the headlines appeared on the covers of the magazines published by Dogan and Burda
Media Group and particularly focuses upon the presentation of the stereotypes of media discourse
concerning the female consumers in diet and fashion news. The study covers 5 magazines, Elele,
Lezzet, Evim, Seda Magazin and Burda, all published by Dogan Burda Media Group (Dogan
Publishing ve Burda Gmbh partnership).