İnsanlık tarihi boyunca hep var olan iletişim artık yeni bir boyut kazanmıştır. Hızla değişen teknoloji,
giderek artan istek ve ihtiyaçlar birtakım iletişim araçlarının gelişmesini sağlamıştır. Bu
iletişim araçları artık günümüzde iyice popüler olan internet ve internet üzerinden sosyal paylaşım
ağlarıdır. İnsanlar internet ve sosyal ağlar sayesinde yeni iletişim fırsatları keşfetmişler ve kullanmaya
başlamışlardır. Geleneksel kitle iletişim araçlarından farklı olarak sosyal medya kullanımı
hızla genişleyen bir etki alanı yaratmaktadır. Sosyal ağlar insanlara, düşüncelerini ve eserlerini
paylaşacakları imkanlar yaratmakta, paylaşım ve tartışmanın esas olduğu bir medya sunmaktadır.
Sosyal medya olarak kullandığımız bu ortamlar, kullanıcı tabanlı olmasının yanında kitleleri
ve insanları bir araya getirmesi ve aralarındaki etkileşimi arttırması bakımından da önem taşımaktadır.
Kurum ve kuruluşlar da artık ulaşmak istedikleri hedef kitlelere sosyal medya aracılığıyla
ulaşmakta ve mesajlarını bu yolla iletebilmektedir. Kurum dışına olduğu kadar kuruluşlar,
kurum içinde de iletişimin hızlı ve katılıma açık olarak sağlanmasında sosyal medyayı kullanmaktadır.
Her geçen gün artan kullanıcı sayısıyla sosyal medya artık hayatımızın bir parçası hatta
odak noktası haline gelmiştir. Bu çalışma ile, sosyal paylaşım ağları ve sosyal ağlarının kullanım
nedenleri araştırılmış ve Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri örnekleminde anket
uygulayarak gençlerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları analiz edilmiştir.
Communication, which has been existed throughout the history of mankind, has gained a new
dimension in recent years. Rapid change in technology and increasing number of needs and
requests led to the development of new means of communication. These communication means,
namely internet and social networks via internet, are quite popular nowadays. Thanks to internet
and social networks, people have discovered and begun to use new communication opportunities.
Unlike traditional mass media, use of social media creates a rapidly expanding domain. Social
networks create opportunities for people to share their thoughts and works, and offer a media,
which is based on sharing and discussion. In addition to being a user-based environment, social
media is also an important tool since it brings people together and increase interaction between
them. Institutions and organizations are trying to reach their target audiences and transmit their
messages through social media. As well as out of institution, organizations use social media as a
rapid and participatory communication tool within institution. With growing number of users,
social media became a part or even a focal point of our lives. In this study, social networks and
reasons of its usage were examined and social media usage habits were analyzed with a survey
applied on Selcuk University Faculty of Communication students.