Güvenilirlik araştırmaları, uzun yıllardır iletişim biliminin başlıca araştırma konularından
birini oluşturmaktadır. Önceleri güvenilirlik araştırmalarında ikna edici iletişim
sürecinde kaynak güvenilirliğinin boyutları üzerine yoğunlaşılırken; daha güncel literatür,
farklı medya kanallarına atfedilen güvenilirlik algısındaki değişimleri mercek altına
almıştır. Bir başka anlatımla, medya ve haberin güvenilirliği konusu süreğen bir biçimde
bilim insanlarının ilgisini çekmiş ve bu anlayış güvenilirliğin farklı boyutlarının araştırılmasını
sağlamıştır. İşte söz konusu düşüncelerden yola çıkılarak yürütülen bu çalışmada,
üniversite öğrencilerinin medya haberlerinin güvenilirliği konusundaki düşünceleri,
saha araştırmasıyla sorgulanmıştır. Araştırmaya konu olan veriler 666 üniversite
öğrencisinden yüz yüze görüşmeye dayalı anket tekniğiyle toplanmıştır. Çalışma sonucunda
katılımcıların her zaman haber ve bilgi alma ihtiyacı hissettikleri bulgulanmıştır.
Üniversite öğrencilerinin haber alma ihtiyacını karşılamak adına haftalık en sık kullandıkları
medya olarak internet, sosyal medya ve televizyon ilk üç sırada yer almaktadır.
Araştırmaya katılanlar medya haberleri içerisinde gazete, televizyon ve radyo haberlerine
daha çok güven duymaktadırlar.
Reliability studies are the one of the main research topic of communication studies for
many years. Formerly, reliability studies concentrate on the dimensions of reliability of
source in the process of persuasive communication, more current literature spotlight on
the changes of perception of reliability attributed to different media channels. In other
words, the issue of reliability of media and news drew the attention of science people in
the chronic form and this mentality has led the investigation of the different dimensions
of reliability. Here, in the carried out study sourced by such ideas, the ideas of university
students about the reliability of media news are questioned by the field research. The data of the research subject collected by the questionnaire based on face to face interviews from
666 students. As a result of this study it was found that, participants felt always the need
of having about news and information. In order to fill the need of information demand,
college students' most used mediaweekly, are internet, social media and television as taking
the first three lines up. The respondents of survey believe in newspapers', televisions'
and radios' news more than other news of media.