İnternet siteleri ve diğer kitle iletişim kanalları, kadın bedeni fotoğraflarını; reklam, ürün
pazarlaması, imaj oluşturulması, haber yapımı ve benzeri faaliyetlerde ikon olarak kullanmaktadır.
Bu kullanım ile kadın bedeni görüntüsünün ticari bir meta olarak da tüketilmesine
ve sömürülmesine sebep olmaktadır. Diğer yandan tüketim toplumunda kadın
için tasarlanan imaj, cinsel çekiciliği olan, zayıf ve güzel kavramları üzerinden inşa edilmektedir.
Kadın ve erkek bedeni için önerilen imaj sağlıklı ve spor yapan özelliklere işaret
etmektedir. Özellikle de spor ve cinsel çekicilik imajı birlikte oluşturulmakta ve birbirini
beslemektedir. Vücut geliştirme, son yüzyılda yoğun bir şekilde yapılan ve vücudun şekillendirilmesi
için kullanılan bir spor ve beslenme sistemidir. Genellikle erkekler ait olarak
düşünülen bu spor, kadınlar tarafından da talep edilmeye başlanmıştır. Kadınların vücudunu
şekillendirerek ulaştıkları sonuç ise daha çok erkek vücudu benzeri kaslı bir yapı
olmaktadır ki bu tüketim toplumu kadınının istemediği fiziksel bir özelliktir. Burada
önemli olan kadınların bu sporu yapmasındaki etkendir. Kadınlar beğenilme duygusunu,
güçlü görünme üzerinden tatmin etmektedir. Vücut geliştirme sporu yapan bu kadınlar,
tüketim toplumunda dayatılanın tersine bir imaj sahibi olacak kadar cesurdurlar. Buna
rağmen, yine de tüketim toplumunun kazanında eriyecek biçimde bu aykırı imajları medya
üzerinden tekrar görsel pazara sunmaları ilginçtir. İncelenen fotoğraflardaki sunumlar,
kadın bedenini fiziksel güç sahibi ve aynı zamanda cinsel bir obje olarak göstermektedir.
Bu da medyada kadın bedeninin değişik bir sunum yönünü oluşturmaktadır. Bu
sunumla birlikte pazarlanan sporcu tüketim ürünleri, spor salonları, değişik spor aletleri
büyük bir pazar oluşturmaktadır.
Photographs and for advertising- product marketting- news producing- image making
and for similar activities in internet sites and other mass communication channels
caasuses the using of female body as an icon. For this reason, the image of female body's
consumption and exploitation is provided. On the other hand the image designed for
woman in consumer society is constructed on sex appeal, being thin and beautiful.
Recommended for male or female body image is a model element that is also healty and
sports. Specifically, the image of sports and sex appeal created together and feed each other. Bodybuilding is a sport and digestive system used for shaping body, made
intensively in the last century. Usually this sport is thougt suitable for men, but also
demanded by women. The women's body shaping results are look like mostly, male-like
structure of a thick muscular body and this consumer society doesn't want a thick
physical structure for women. At this moment the remarkable point is why women make
this sport. If we want to generalize this, woman satisfy feeling of being admired with
having a strong image. It is a investigation case that, these women are very brave that
they have negative images imposed by consumer society, contradictorily, they also serve
these images again in order to be melted in the oven of consumer society as radical
members, must be examined by sociology. Photographs we analyzed shows us female
body served as in a powerful structure in a sex object. This is a different presentation
method of woman in media. Sports consumer products, sport halls, various sports
equipment form a large market by this presentation.