İnternet halkla ilişkiler uygulamalarının pek çok alanında kullanılan, pek çok iletişim
kanalını bir arada sunan bir ortamdır. Sanat etkinliklerini belirli bir sürede bir arada
sunan sanat festivallerinde son yıllarda internetin halkla ilişkiler amaçlı kullanımı artmıştır.
İnternet ve sosyal medya platformlarının sanat festivallerinin organizatörü olan
kurumlara halkla ilişkiler uygulamalarında ve izleyicilere ulaşmada sunduğu olanaklar
geleneksel medya kanallarının sunduklarının önüne geçmiştir. Çalışma kapsamında, sanat
festivalleri izleyicilerine ulaşmada hangi iletişim kanallarının daha etkili olduğunu
saptamak amacıyla 20. ve 21. İzmir Avrupa Caz Festivalleri katılımcılarına bir anket
uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda internet ve sosyal medya platformlarının
izleyiciye ulaşılmasında etkili olduğu, geleneksel medya kanallarının ise internetin
gerisinde kaldığı ortaya çıkmıştır. Ancak internetin yanında festivali düzenleyen İzmir
Kültür Sanat ve Eğitim Vakfı’nın kullandığı dış mekan tanıtım araçları ve izleyicilerin
yakın çevrelerinden edindikleri bilgilerin de internetle birlikte izleyicilerin üzerinde
etkili olduğu belirlenmiştir.
Internet is a sort of environment that serves many communication channels together to
be used in various public relations practices. In recent years, internet practice with the
aim of public relations has increased in art festivals which aggragate artistic events. The
opportunities that traditional media serve is lagging behind the ones internet and social
media platforms serve in public relations practices of organizations that are responsible
for artistic events. In order to figure out what type of communication channels are more
effective in reaching the art festival audiences a survey is applied to 20th and 21st Izmir
European Jazz Festivals’ patrons. After data analysis it was seen that traditional media
channels are lagging behind internet and social media platforms in reaching patrons. But
it is found out that the information obtained by the people who have close relations with
the patrons and the outdoor advertising materials that were used by İzmir Culture Art
and Education Foundation were effective on the patrons besides internet.