Dijital oyunlar popüler anlamda "aksiyon oyunları", "gündelik oyunlar" ve "sanat
oyunları" gibi türsel kategoriler altına yerleştirilmekte ve bu tür ifadeleri ile belirli bir
oyuncu kitlesi oyunlara yönlendirilmektedir. Ancak akademik çalışmalar açısından bu ve
benzeri "tür yaklaşımları" sorunlar ortaya koymaktadır. Oyunların incelenmesinde oyun
biçimi ve anlatı açısından daha sağlıklı bir tür yaklaşımına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu
doğrultuda varolan tür yaklaşımları eleştirel olarak incelenecek ve oyun araştırmalarında
popüler oyun türlerine yanıt olarak ortaya atılmış tür analizlerinin yeterliliği "platform
oyunları" türü örneğine bakılarak değerlendirilecektir.
Digital games are categorized in different genres such as "action games", "casual games",
"art-games" etc. which makes it easy to direct the right target gamer auidence to
the right digital games. But from the perspective of game studies, using these genre conventions
is problematic. A genre categorization based on game form and narrative is needed
for a critical analysis of games. This paper will elaborate on existing genre approaches
in game studies, which are offered as critical alternatives to popular genre conventions.
Their validity will be analyzed with selected games from "platform games" genre.