Yönetişim, özellikle anonim şirketlerin yönetiminde ve faaliyetlerin yürütülmesinde tüm
paydaşlar ile şeffaf, hesap verebilir, sorumlu ve adil bir ortamın yaratılmasını ifade
etmektedir. Bu ortamın yaratılmasındaki asıl amaç paydaş haklarının korunması, talep ve
beklentilerinin karşılanması ile sürdürülebilirliğin sağlanmasıdır. Bu çalışma, halkla
ilişkiler uygulayıcılarının yönetişim olgusuna ilişkin görüşlerini ve uygulamalarını
ortaya çıkartmayı amaçlamaktadır. Bunun için Fortune 500 şirket sıralama listesinde yer
alan ulus ötesi şirketlerin halkla ilişkiler uygulayıcılarıyla görüşmeler yapılmıştır.
Araştırma bulgularına göre halkla ilişkiler uygulayıcıları yönetişimi halkla ilişkilerin
önemli bir işlevi olarak görmekte
Governance, represents the creation of a transparent, accountable, responsible and fair
environment with all stakeholders especially in managing and conducting operations in
joint stock companies. The main purpose of this environment is the protection of
shareholder rights, meet their demands and expectations to ensure sustainability. This
study aims to reveal the opinion and practices of public relations practitioners related to
governance cases. For this, interviews have been made with public relations practitioners
from corporations located in the Fortune 500 companies ranking list. According to the
findings public relations practitioners view governance as an important function of
public relations and emphasize that governance form the basis of corporate
communications.