Topluma karşı sorumluluk bilinci ile hareket etmesi gereken medyanın etik değerler çerçevesinde
işlevini yerine getirmesi hiç kuşkusuz ki hayati bir önem taşımaktadır. Medyayı
kullanan kitlenin, medya örgütlerine duydukları güvenin tesisinde ya da tam tersi
güven erezyonunda medyanın etik değerlere ne kadar bağlı kaldığı belirleyici olmaktadır.
Bu çalışma, yerel basın kuruluşlarının yönetim kadrosunun perspktifinden etik konusunu
ele almaktadır. Başka bir anlatımla, etik konusunda olayın öznesini merkeze koymaktadır.
Söz konusu bu çalışma, hem Türkiye’deki yerel basın kuruluşlarının ana hatlarıyla
genel yapısını ortaya koymaya hem de bu kuruluşların perspektfinden etik olgusunu tartışmayı
amaçlamaktadır. Çalışmanın kuramsal bölümünde literatür taraması ile elde
edilen bilgiler ışığında; etik, medya ve etik, gazetecilikte etik sorunlar gibi konular ele
alınmaktadır. Uygulama bölümünde ise 9 kentte, 55 yerel gazetenin genel yayın yönetmeni
ya da yazı işleri müdürü statüsündeki yöneticilerine 27 sorudan oluşan bir anket
uygulanmıştır. Bu çalışma kapsamında gerçekleştirilen anket, pratikte etik olgusunun
Türkiye’deki yerel basın tarafından nasıl algılandığı konusunda önemli ipuçları vermektedir.
Without doubt, it is essential to function within ethic values for Media, which must be
accountable to the public. Media’s loyalty to ethic values is the determiner of the trust or
distrust that people have who use media. This study discusses “ethic” from the
perspective of the management personnel of the local media organizations. In other words,
it puts the subject of the event in the center. This study aims to present the local media
organizations’ general structure, and also it aims to discuss “ethic” from the perspective
of these organizations. In the theoretic part of the study the subjects such as ethic, media
and ethic, ethical problems in journalism are discussed within the light of literature
review. In the application part, a 27-question survey is conducted to the managers, who
are executive editor or chief editor, of 55 newspapers in 9 cities. The survey that is
performed in this study gives important information about the perception of ethic in
practice by the local media in Turkey.