dc.contributor.author |
Thody, Angela |
|
dc.contributor.author |
Pashiardis, Petros |
|
dc.contributor.author |
Papanoum, Zoi |
|
dc.contributor.author |
Johansson, Olof |
|
dc.date.accessioned |
2018-08-08T17:22:50Z |
|
dc.date.available |
2018-08-08T17:22:50Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Thody, A., Pashiardis, P., Papanoum, Z., Johansson, O. (2007). Avrupa'da okul müdürlerinin hazırlanması. Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi, (18), 205-224. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2458-908X |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/11883 |
|
dc.description |
URL:http://sefad.selcuk.edu.tr/sefad/article/view/453 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Amaç- Bu makale, Kıbrıslı, İngiliz, Yunan ve İsveçli okut müdürlerinin seçilmesi ve
yetiştirilmesine yöneliktir. Bu makale 2001-2002 yılında Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve
okul müdürleri için uzaktan eğitimi sağlayan CD ROM'un ortaya çıkmasını sağlayan araştınnanın bir
bölümüdür.
Tasarım / yöntem / yaklaşım- Milli eğitim sistemleri, okul müdürlerinin seçilmesi ve
yetiştirilmesi; veriler kullanılarak, odak grup görüşmeleri, okul müdürleri ile görüşmeler yapılarak ve
uluslar arası seminer düzenlenip analiz edilerek karşılaştırılmıştır.
Bulgular- Yunanistan ve Kıbrıs'ta yönetim sistemi daha merkeziyetçidir. Yunanistan ve
Kıbrıs'ta, daha az merkeziyetçi olan İsveç ve İngiltere'ye göre, okul müdürünün seçiminde daha az
hazırlama (yetiştirme) söz konusudur ve okul müdürlerinin seçimi konusunda devletin müdahalesi
daha fazladır.
Orijinallik / değer- İyi bir liderin yetiştirme yoluyla gelişiminin sağlanabilecek olmasına ve
okul müdürlerinin resmi olarak yetişme açısından eksiklikleri konusunda kaygı duymalarına rağmen
yetiştirmenin kapsamının doğru kişinin seçilmesi ile ilgili olduğu ve başarılı liderlikle ilgisinin daha az
olduğu algılanmaktadır. · |
tr_TR |
dc.description.abstract |
l'urpose - This article seeks to centre on Cypriot, English, l:ireek and Swedish selection and
training of.principals. This was part ofa 2001-2002 European Union {EU) funded study which created
a distance leaming CD ROM far principals.
Design/methodology/approach -. National education systems and principals' selection and
training were analysed and compared using documents, focus groups, principals' interviews and an
intemational seminar.
Flndlngs - The most centralised systems of Greece and Cyprus had less principal preparation,
and more govemment involvement in principal selection, than the less centralised Sweden and
England.
Orlginality/value - The extent of training was perceived to matter less in successful
principalship than selecting the right people, although even a good leader can be improved through
training and principals were concemed about their lack of forma! training.
Key Words: principals, schools, England, Cyprus, Sweden, Greece. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Okul müdürleri |
tr_TR |
dc.subject |
Okullar |
tr_TR |
dc.subject |
İngitere |
tr_TR |
dc.subject |
Kıbrıs |
tr_TR |
dc.subject |
İsveç |
tr_TR |
dc.subject |
Yunanistan |
tr_TR |
dc.subject |
Principals |
tr_TR |
dc.subject |
Schools |
tr_TR |
dc.subject |
England |
tr_TR |
dc.subject |
Cyprus |
tr_TR |
dc.subject |
Sweden |
tr_TR |
dc.subject |
Greece |
tr_TR |
dc.title |
Avrupa'da okul müdürlerinin hazırlanması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
School pricipal preparation in Europe |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi |
|
dc.identifier.startpage |
205 |
|
dc.identifier.endpage |
224 |
|