Yabancı dil öğretiminde bazı temel becerilerin kazandırılması gerekir. Bu becerilerin
kazandırılması esnasında da dikkat edilmesi gereken hususlar mevcuttur. Ayrıca bu becerilerin
ediniminde bir yöntem izlenmelidir. Rast gele ya da yöntemsiz yabancı dil öğretimi, harcanan zaman
kaybı ve bo§Una bir çabadan ibaret olacaktır. Bu çalışmada "Dinleme ve Algılama", "Konuşma ve
Telaffuz", "Kelime Öğrenme", "Okuma" ve "Yazma" gibi temel becerilerin kazandırılması konusunda
uyulması gereken kural ve uygulanması gereken metotları irdeledik. Farklı fonolojik yapısı olduğu için,
yabancı dili öğrenci dinlerken algılamada sorunlarla kar§ı aşmaktadır. Seslerin farklı gösterilmesi ve
farklı telaffuz edilmesi, konuşma ve telaffuzda bazı güçlüklerle kar§ılaşmamıza neden olmaktad r.
Kelime hazinesini geliştinnek de başlıca bir sorundur yabancı dil öğreniminde . Anlayarak doğru okuma
ve yazma öğretimi de üzerinde durulan ususlardır. Bu çalışmada, yabancı dil öğretimindeki becerilerin
geliştirilmesini engelleyen sebepler belirlenerek, bu sebeplerin ortadan kaldırılması veya en aza
indirilmesi, yabancı dilin akıcı ve doğru bir şekilde öğrenilmesi doğrultusunda sınıfta ve sımf dışında
yapılması gereken çalışmalar ve izlenmesi gereken yöntemler üzerinde durulmuştur. Yabancı dil
öğrenimindeki temel becerilerin geliştirilmesi tek tek ele alınarak çözüm önerileri sunulmuştur.
language teaching, seme fundamental skills should be taught. During the acquisition of
these ski\ls, there are some lmportant aspecls. in addition, a kind of method should be followed. The
language teaching realized at random or without any method will be of no use and also time wasting.
in this work, we study the rules to be obeyed and the methods to b~ followed about the acquisition of
such skills as "Listening and Perception skills", "Speaking and Pronunciation skills", "Vocabulary
Leaming Skills", "Reading Skills'' and "Writing Skills". The learner meets problems in perception while
listening as the foreign language has a different phonological structure. The fact that the pronunciation
of the letters, thus the words, is distinct results in our encountering some difficulties with speaking and
pronouncing. in language learning, improvement of vocabulary is essentially a problem. We also slress
on such subjects as reading comprehension and teaching effective writing. in this work, we state that
the obstacles on the way to learning a foreign language should be discovered and completely excluded
or brought down to minimum. The efforts to teach a foreign language both in the class and outside the
classroom environment and the methods to be followed in order to materialize the leaming are also
stressed. The development of f undamental skills in leaming a foreign language is dealt with and some
solutions are offered concerning this subject.