Selcuk University Digital Archive Systems

Türkiye'de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri

Show simple item record

dc.contributor.author Arslan, Mustafa
dc.contributor.author Akbarov, Azamat
dc.date.accessioned 2018-08-08T12:11:10Z
dc.date.available 2018-08-08T12:11:10Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Arslan, M., Akbarov A. (2010). Türkiye'de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (24), 179-191. tr_TR
dc.identifier.issn 2458-908X
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11869
dc.description URL: http://sefad.selcuk.edu.tr/sefad/article/view/107 tr_TR
dc.description.abstract Son asırlarda ulaşım ve iletişim araçlarının mesafeleri kısaltmasıyla toplumlar arasındaki yakınlaşma kaçınılmaz olmuş ve bu duruma paralel olarak yabancı dil öğretiminin önemi bir kat daha artmıştır. Dünyada durum böyleyken Türkiye’de yabancı dil öğretiminden alınan olumsuz sonuçlar güncel tartışma konusudur. Türkiye’de bireylerin isteklendirilememesi ve uygulanan yanlış yöntemler toplumda yabancı dil öğretimine karsı ciddi ön yargılar oluşturmuştur. Türkiye’de yabancı dil öğretiminin önünde önemli bir problem olarak görülen motivasyon-yöntem sorunları ve çözüm yolları bu makalede irdelenmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda Türkiye’de yabancı dil öğretiminde sorun teşkil eden nedenler, motivasyon ve metot temelli problemler olarak tespit edilmiş ve bunlara çözüm önerileri geliştirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Nations that started to develop within time usually placed significant importance in foreign language learning because of military issues, marriages, migration, politics, colonialism, and economic reasons. Because of improved transportation means in the last centuries, the communications endeavors among the societies have turned the foreign language into a sector. As a response to that situation, foreign language teaching has become a major controversy in Turkey. A serious prejudice has been observed in Turkish community due to the wrong implementation of the foreign languages. In this communication age in which foreign language teaching has become so important, motivation and method problems which were considered to be important problems and solutions to them have been studied in this article. According to the research results, the main problems of foreign larguage teaching are categorized into motivation- based and methodology-based problems. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi tr_TR
dc.subject Öğretim metotları tr_TR
dc.subject Motivasyon tr_TR
dc.subject Çözüm önerileri tr_TR
dc.subject Teaching methods tr_TR
dc.subject Motivation tr_TR
dc.subject Solution offers tr_TR
dc.subject Yabancı dil öğretimi tr_TR
dc.subject Foreign language teaching tr_TR
dc.title Türkiye'de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri tr_TR
dc.title.alternative The matter of motivation-method and solution offers in foreign language teaching in Turkey tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
dc.identifier.startpage 179
dc.identifier.endpage 191


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account