Mahlas, Türk saz şiirinde ve aşıklık geleneğinde, aşıklann asıl
adları yerine kullandıkları takma adlarına verilen addır. Zamanla,
aşıkların ilk adları unutulmuş ve mahlaslarıyla anılır olmuşlardır.
Aşıklık geleneğinde, aşıkların mahlas almaları çok çeşitli şekillerde
olabilmektedir. Biz bu yazımızda, Anadolu aşıklık geleneğinde
önemli bir yere sahip olan Konya aşıklık geleneği içerisinde yer alan
aşıkların, aşıklık geleneğinde "takma ad" olarak da bilinen mahlas
almalarını / kullanmalarını inceleyeceğiz.
Mahlas is the name given to the pseudonyms which minstrels use
in the Turkish poetry and tradition of minstrelsy. in time, the original
names of minstrels were forgotten and they began to be remembered
with their mahlases, pseudonyms. Minstrels' assuming pseudonyms
can take place in various forms in the traditlon of minstre/sy. in this
study, we wi/1 study the assumption/use of mahlas, also known as
pseudonyms in the tradition of minstrelsy, by minstrels in the
tradition of minstre/sy in Konya, which boasts a significant p/ace in
the Anatolian traditlon of minstrelsy.