dc.contributor.author |
Hişmanoğlu, Murat |
|
dc.contributor.author |
Sibel, Hişmanoğlu |
|
dc.date.accessioned |
2018-07-27T19:03:06Z |
|
dc.date.available |
2018-07-27T19:03:06Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Hişmanoğlu, M., Sibel, H. (2008). The use of body language in foreign language learning and teaching. Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi, (19), 165-178. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2458-908X |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/11641 |
|
dc.description |
URL: http://sefad.selcuk.edu.tr/sefad/article/view/431 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This paper aims at stressing the importance of using body language and its basic
components, such as kinesics, proxemics, haptics, oculesics and postures in foreign language
leaming and teaching. it summarizes the background of body language studies, defines the
concept of a body language and illustrates cross-cultural differences in the interpretations of
common gestures. it also takes into account the importance of using body language in
foreign language leaming and teaching and the teacher's role in body language education.
Furthermore, it emphasizes that the language teacher should try to teach non-native students
of English not only what is grammatically correct but also what is socio-pragmatically and
socio-semiot.ically approg_riate r!:!levant to Engl!sh to prevent the occurrance of inter-cultural -~-
misunderstandings or communication breakdowns. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu makale beden dili ve kinesik, mesafe, dokunma, göz teması ve beden duruşu gibi
temel öğelerini yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde kullanmanın önemini vurgulamayı
amaçlamaktadır. Beden dili çalışmalarının geçmişini özetlemekte, beden dili kavramını
tanımlamakta ve ortak jestlerin yorumlanmasındaki kültür ötesi farklılıkları
örneklendirmektedir. Yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde beden dili kullanmanın önemine
ve beden dili eğitiminde öğrebnenin rolüne de değinmektedir. Üsteli!<, dil öğretmeninin
kültürler arası yanlış anlamaların ya da iletişim kopukluklarının meydana gelmesini
engellemek için ana dili konuşucusu olmayan İngilizce öğrenenlere İngilizce ile bağıntılı hem
dilbilgisel olarak doğru hem de toplum-edimbilimsel ve toplum-imbilimsel olarak uygun olanı
öğrehneye çalışması gerektiğini vurgulamaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
en |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Body language |
tr_TR |
dc.subject |
Kinesics |
tr_TR |
dc.subject |
Proxemics |
tr_TR |
dc.subject |
Haptics |
tr_TR |
dc.subject |
Oculesics |
tr_TR |
dc.subject |
Poslures |
tr_TR |
dc.subject |
Foreign language education |
tr_TR |
dc.subject |
Beden dili |
tr_TR |
dc.subject |
Kinezik |
tr_TR |
dc.subject |
Mesafe |
tr_TR |
dc.subject |
Dokunma |
tr_TR |
dc.subject |
Göz teması |
tr_TR |
dc.subject |
Beden duruşu |
tr_TR |
dc.subject |
Yabancı dil eğitimi |
tr_TR |
dc.title |
The use of body language in foreign language learning and teaching |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde beden dili kullanımı |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi |
|
dc.identifier.startpage |
165 |
|
dc.identifier.endpage |
178 |
|