Aslen Farsça bir kelime olan rind; dünya işlerini önemsemeyen, ahiret çıkarı gözetmeyen, aşk
ve zevk yolunda yürümeyi gaye edinen, şekilden ziyade öze önem veren, gösterişsiz, tasasız,
oşgörülü, sevecen ve mütevazı bir şahsiyeti ifade eder. Divan şairi her zaman rindlikten yana
olmuş ve hayatı bir rind gibi yaşamanın gerekliliğine inanmıştır. Bu nedenle rind tipi divan
edebiyatında önemli bir yer tutar. Temel hedefi insanı kötü huylardan arındırarak olgunlaştınnak
olc•n fcı c1vvuf ile rindlik felsefesinin pek çok ortak yanı vardır. Bu makale üç bölümden
oluşmaktadır. Birinci bölümde "Rind kimdir?" sorusuna cevap aranmış, ikinci bölümde rindlik
felsefesinin temelleri üzerinde duru muş, üçüncü bölümde ise rindlik ve tasavvuf arasındaki ilgi
karşılaştınnalı olarak açıklanm ştır. Her üç bölümde de rind tipinin ve rindlik felsefesinin divan
edebiyatındaki yerine örneklerle değinildiğinden, divan edebiyatı için ayrı bir bölüm açılmamıştır.
The word nf rincl is origin,:ılly P•:::r;;ian. it means !hat personality who doesn't consider worldly
wu11<s ırnponam, doesn't look after benefit of the next world, aims to walk on the way of love and
pleasure, doesn't consider shape imporlant, on the contrary, considers essence important, not
showy, not troubled, tolerant, modest and tenderhearted. Classical Turkish poet always supports
the philosophy of rind and he believes the necessity of live like a rind. For these reason, the type
of rind leaves an important mark on classical Turkish literature. There are a great many shared
peculiarity between the philosophy of rind and sufism. This article consists of three chapter. in the
first chapter, we looked far !he answer to question of "Who is rind?" . in the second chapter, we
studied the foundations of philosophy's rind. In the third chapter, we explained the connection of
philosophy's rind with sufism. We refered to rind's ph:ıce in classical Turkish lilerctlure o n every
chapters with examples.