dc.contributor.author |
Fırat, Hatice |
|
dc.date.accessioned |
2018-07-27T18:02:37Z |
|
dc.date.available |
2018-07-27T18:02:37Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Fırat, H. (2008). Çocuk romanlarında sosyal yaşama yönelik eğitsel ögeler. Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi, (20), 87-102. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2458-908X |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/11628 |
|
dc.description |
URL: http://sefad.selcuk.edu.tr/sefad/article/view/353 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Çocuk kitapları, çocuğun okuma sevgisi kazanmasında ve sağlıklı bir gelişim
göstermesinde önemli bir yere sahiptir. Kitabı çocuğun hayatında bu kadar önemli yapan
nedenlerden biri, onun çocuğun eğit m sürecinde kullanı an en önemli araç olmasıdır .
Eğitim sürecinin en yoğun ve verimli duğu dönemin çocukluk olduğu düşünülürse,
çocuğun eğitiminde, çocuk tap arının (özellikle çocuk arın sosyal yaşama yönelik
gerçeklerle ilgilenmeye baş adık arı dönemde tercih ettikleri çocuk romanlarının) içerdiği
eğitsel öğe er büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma da çocuk romanlarında, çocuğu hayata
haz rlamaya yönelik, sosyal yaşa la ilgili ne tür eğitsel öğelerin ele alındığını tespit etmeyi
amaçlamaktadır. Çalışmanın sonunda, eserlerde art k klasikleşen sevgi, saygı vb. konular ve
bun arın yanında insanlı ğın sorun arı, çocukların sorumluluk arı, sağlık, trafik, görgü
kuralları gibi ayatın pek çok anını ilgileRdiren iletilere yer verildiği görülmüştür. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Juvenile books and other related material occupy a central place in the children's
healthy development and their ability to become book-lovers. üne primary reason that
makes the books indispensable partin the child's life is its potential to serve as an important
tool during the education process of the child. Considering thal childhood is the era where
education and training is the most efficient and influential, it will be fair to conclude that the
educational elementsin the juvenile materials hold a very important place in the children's
education. The present study seeks to identify the educational elements in regards to social
life and social development included in the juvenile books. The study concludes that the
subject works include a wide range of themes including global issues of the entire
humanity, the responsibilities of the children, health, traffic and codes of conduct. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Çocuk |
tr_TR |
dc.subject |
Çocuk romanları |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitsellik |
tr_TR |
dc.subject |
Child |
tr_TR |
dc.subject |
Juvenile books |
tr_TR |
dc.subject |
Pedagogy |
tr_TR |
dc.title |
Çocuk romanlarında sosyal yaşama yönelik eğitsel ögeler |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Pedagogical units intended for social life in Juvenile fictions |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi |
|
dc.identifier.startpage |
87 |
|
dc.identifier.endpage |
102 |
|