Bireylerin tükettikleri ile kendilerini ifade etmeleri, sembolik tüketirn değerlerinin
yaşadığımız dünyanın en belirleyici özelliklerinden biri haline geldiğini göstennektedir. Bu
tüketim biçiminin ekonomi sisteminde karşılığı bir anlamda marka tüketimidir ve markalar,
tüketici zihninde sembolik bir değer yaratmak amacıyla iletişim çalışmalarında marka
konumlandıtma stratejilerini kullanmaktadır. Marka konumlandırma, tüketicilerin bir ürün
kategorisindeki ürünler arasında büyük bir farklılık algılamadıkları ve bu nedenle satın
alma tercihinin markalar arasında akılcı bir temelle yapılamayacağı noktasından hareket
eder. Bu doğrultuda konumlandırma yaklaşımı tüketicilerin zihninde bir konum elde
etmeyi ve korumayı önermektedir. Bu çalışmada marka konumlandınna uygulamaları ile
sembolik tüketim ilişkisini ortaya koymak amacıyla, Türkiye'de yayınlanmakta olan ulusal
nitelikli gazetelerdeki otomotiv sektörüne ait reklamlar içerik analizine tabi tutulmaktadır.
The fact that indlviduals have come to express themse(ves through what they
consume indicates that symbolic consumption values have become one of the most
distinctive features of today's world. in a sense symbolic consumption means !he
consumptlon of brands and brands use brand posltloning strategles in communicatıon
practices to create a value in the consumer mind. Brand positioning starts from the point
where consumers are not perceiving much difference between products of the same
product categoıy and thus purchasing choice among brands cannot be done from a
rational base. Due to this, positioning approach offers to gain and l<eep a position in the
consumers' mind. in this study, in order to expose the relationship between brand and
positioning and symbolic consumption content analysis praclice on the advertisement of
automotive brands in national newspapers in Turkey has been done