Kurumsallaşmış şirketlerin son on yıldır bilgi ve iletişim teknölojilerine yaptıl<ları
yabnmlar oldukça artmıştır. Günümüzde şirketler, bilgi ve iletişim araçlarına yaptıkları
yabrımların büyümelerine ve gelişmelerine sebebiyet veren etkenlerin başında olduğunu
kabul etmişlerdir. Konya ili küçük ve orta boy işletmeler açısından oldukça zengin bir
konumdadır. Konya'da gıda ve kozmetik sektöründeki işlebnelerin bilgi ve iletişim
araçlarını kullandıklarım ve edindiklerini kısmen görmekteyiz. Buna karşın işlebnelerin
özellikle teknik bilgi ve deneyim eksiliği ile birlikte, işletmelerin kendilerine daha az risk
getiren yahrımlarda bulunmaları onların bu alanlara ciddi şekilde yatırım yapmalarını
engellemektedir. Araşhrmada işletmelerin yatırım eğilimleri ile yeni ekonomiye ve eticarete
ne kadar geçebildikleri ve ne kadar geçmeye istekli oldukları araştırılmışhr.
Investments of institutionalized companles on infonnation and communication
technologies have increased in probably last decade. Now companies have admitted
that their invcıstsmcnts on means of infonnation and communication aro on thc hcad of
the factors leading their growth and development. The province of Konya has a rich
position in terms of small and medium enterprises. We partly notice that the enterprises
in food and cosmetic sectors in Konya are using and acquiring means of infonnation
and communication. However, in additlon to deficiencies in especially technical
knowledge and experience of enterprises, those enterprises investing in areas having
lesser risk for themselves prevents them from doing investment seriously in these areas.
Stili, in the study it has been researched how much enterprises could adopt new
econoı;:nics and e-trade enterprises can adopt, and how much they are willing to adopt
them.