"Markalar ya da Şehirler Yüzyılı" olarak adlandırılan 21. yüzyılda kentlerde
meydana gelen değişmelere paralel olarak ülkelerin ve kentlerin fiziki, sosyal ve kültürel
görünümleri de değişmektedir. Kentlerin bu görünümü, ülkelerin kültürel tarihini, ekonomik
gelişmişlik düzeyini olduğu kadar, toplumsal ve sosyo-psikolojik özelliklerini de
yansıtmaktadır. Bu süreç, yani farklı toplumsal grup ve kültürlerin oluşturduğu çeşitlilik,
farklı kültürlerin kendilerini kent ortamında yeniden üretmelerini ve buna ilişkin kentsel
bütünleşme ve kaynaşma sorunlarını da beraberinde getirmiştir. İnsanoğlu varolduğu
günden bugüne toplumsal yapının en temel birimlerinden birini teşkil eden komşuluk
müessesini incelediğimiz bu çalışmada, söz konusu sürecin komşuluğun toplumsal yapı
içindeki yeri, komşuluk hakkındaki genel kanaatler, komşuluktan doğan hak ve ödevler,
beklentiler komşularla olan ilişkilerin niteliği, niceliği ve yoğunluğu üzerine etkisi konu
edilmiştir.
The physical, social and cultural perspectives of countries and cities are changing as
parallel ·of.the changes that took place in the cities in the 21th century which is called as
"Brands or Cities Century". These perspectives of the cities are reflecting the countries
cultural history, !eve! of economic development as much as social and socio-psychological
feautures. This process, that is, the variety created by different soda! groups and cultures,
leads to reproduce diff erent cultures themselves in city environment and regarding this
urban integration and cohesion problems carried with in. in this research, we analyzed
neighborhood community which constitutes one of the basic units of the social structure
since human beings existed, the place of the neighborhood in the social structure in this
process, general belief about neighborhood, rights and duties arising from neighborhood,
expectations, the effects of neighborhood relations on its characteristics, quantity and
quality have been discussed.