Yabancı uyruklu öğrenciler, Ural-Altay dillerine mensup ve sondan eklemeli olan
anadilimiz Türkçeyi öğrenirken bazı zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Yabancı dil olarak
Türkçenin gerek yapısal ve anlamsal, gerekse kullanış biçimleri olarak diğer dillere göre
daha zor öğrenildiği bilinen bir gerçektir. Öğrencilerin bu dili iyi bir şekilde
öğrenebilmelerinde Öğretim elemanlarına büyük görev düşmektedir. Bu nedenle Öğretim
elemanlarının bu öğrencilere yabancı dil olarak Türkçeyi öğretirken, kapsamlı ve stratejik bir
program hazırlamaları elzemdir. Bu bağlamda, Selçuk Üniversitesi Türkçe Öğretimi
Uygulama ve Araştırma Merkezi’ndeki (TÖMER) yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe
öğrenimlerindeki memnuniyetlerini dile getirmek ve karşılaştıkları zorlukları tespit etmek,
sonuç olarak elde edilen bulgular neticesinde Türkçenin öğrenimini kolaylaştırmaya katkı
sağlayabilmek için bu çalışma yapılmıştır. Çalışmamızda uygulanan anketlerden yola
çıkarak TÖMER’deki öğrencilerin yabancı dil olarak Türkçe öğrenimlerindeki
memnuniyetleri göz önüne alınmış ve yeni yönelimler ve stratejiler geliştirmek
amaçlanmıştır.
Foreign students encounter difficulties to learn our language which is coming from
the “Ural- Altaic language family” and which is an agglutinating language. It is true that
learning T urkish l anguage i s m ore d ifficult c ompared t o t he o ther l anguages d ue t o i ts
structural and semantic features as well a s i ts f orms o f u se. I n t his w ay, with the aim o f
contributing to the simplification of learning Turkish language, the TÖMER center at Selçuk
University carries out some activities. In one of these activities, the foreign students were
asked to express their satisfaction in their studies and identify the difficulties they faced.
Based on the questionnaires applied in the study, the satisfaction of the students of TÖMER
in learning Turkish as a foreign language was taken into consideration and accordingly new
orientations and strategies were developed.