Başlık için 2016, Sayı 36 listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Can, İslam (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    Türkiye’de siyaset, geçmişten bugüne her daim bir “merkez” temelinde şekillendirilmiştir. Merkez, hem yönetim gücünün belirleyicisi hem de idarenin uygulayıcısı konumunda olmuştur. Buna karşılık taşraya; merkezin hükümlerinin ...
  • Köksoy, Mesut (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    İslamiyet’in doğuşundan hemen sonra özellikle fetihler sonucu İslam’ın yayılması ile Arap olmayan milletlerin Kur’ân-ı Kerîm’i doğru okuyup anlayabilmeleri için Kur’ân-ı Kerîm ayetleri harekelenmiş ve İslam âlimleri ...
  • Gündüz, Erol; Sevimli, Erdem (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    Klasik Türk edebiyatı, estetik zenginliğiyle bilinen bir edebiyattır. 14. yy. Azeri sahasının ve Hurufîlik ekolünün öncü şairi Nesîmî’nin “senden dönmezem” redifli gazelinde, Klasik şiirimizin ve Nesîmî’nin estetik yönünün ...
  • Aladağ, Hüseyin Hilmi (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    Rus-Japon Harbi’nin (1904-1905) II. Abdülhamid ve Osmanlı kamuoyu tarafından nasıl algılandığını ortaya koymak bu makalenin temel amacı olacaktır. Osmanlı sınırlarından bir hayli uzak bir bölgede cereyan etmiş olmasına ...
  • Yıldız, Derya (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    Çocuk ve gençlik edebiyatı, dil gelişimi ve anlama düzeyine uygun olarak hedef kitlenin duygu ve düşünce dünyalarını zenginleştiren ürünleri kapsamaktadır. Bir geçiş sürecinde olan çocuk ya da genç, çocuk ve gençlik yazını ...
  • Örgen, Ertan (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    Taşra teması, modern edebiyatta kendine dönük bir çerçeve içinde daha çok savunma mekanizması gibi algılanmıştır. İç göç sebebiyle taşra, şehre taşınırken geride kalan ve değişmeyen bir yer olarak düşünülmüştür. Ancak taşra ...
  • Akman, Beyazıt (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    In this article, the Orientalist discourse in Salman Rushdie’s Shalimar the Clown (2005), one of the author’s most problematic Works and his first novel after 9/11, is analyzed. It is argued that rather than questioning ...
  • Kalay, Faruk (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    Paul Auster is a prominent American novelist, critic and poet: he was a Pen/Faulkner Award for Fiction finalist for his novel, The Music of Chance. This book’s protagonist, Jim Nashe, is an ex-fireman who has left his job ...
  • Eren, Zerrin (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    In her novel titled The Cleft, Doris Lessing reverses the Creation myths by depicting women as the first humans. Although Lessing presents women as the first humans, a close reading of the novel displays that the writer ...
  • Durgun, Recep (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    Urdu sözlükçülüğü bu dilin kendisi kadar eskidir. Emir Hüsrev Dehlevi’nin uyaklı sözlüğü ile başlayan uzun yolculuk günümüzde hazırlanan ve dildeki değişim ve gelişimin aynası olarak kabul edilen tek dilli sözlüklerle ...
  • Kunt, İbrahim; Şen, Mehmet Emin (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    1869’da Konya’da doğan ve 1950’de Ankara’da vefat eden Veled Çelebi İzbudak, Türk dili araştırmacısı, milletvekili, şair ve Mevlevîliğin son dönem temsilcilerindendir. Hem Konya Mevlana Dergâhında postnişinlik yapmış hem ...
  • Çetintaş, Bengü Gülay (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    Bu makale, iki dilli anaokulları ve anasınıflarına eğitmen ve eğitim danışmanı yetiştirmek amacıyla bir yüksek lisans programı hazırlama çalışmaları konusunu ele almaktadır. Çalışma, bir proje bağlamında; iki dilli eğitimde ...
  • Uncu, Neşe; Uslu, Zeki; Uncu, Cem (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    Gegenstand dieses Artikels ist die Übersetzungskritik an der Übersetzung des türkischen Heldenepos Dede Korkut von Hendrik Boeschoten, im Hinblick auf den texttypologischen Ansatz von Katharina Reiβ. Das Heldenepos Dede ...
  • Zomorrodi, Homeyra; Azarak, Diyadin (Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2016)
    چكیده ادبيات تطبيقى، همانند ساير شاخه هاى علوم بشرى، رشته اى پويا و نوين بوده كه درطول دو قرن گذشته، به خصوص چند دهة اخير، متحول شده و در اصل به تطبيق و مقايسه آثار ادبي جهان با يكديگر مي پردازد. سعدي قي، توأم با 􀅻����� ...