Animasyonlar, öğrencilerin derse karşı olumlu görüşler beslemesini sağlar.
Öğrenciler animasyon ile üç boyutlu düşünmeyi ve modern eğitim yarışında rekabet
etmeyi öğrenmektedirler. Animasyonların aktif şekilde kullanılması, öğrencilerin önemli
kavramlara doğrudan ulaşmasını sağlar ve yararsız bilgi birikiminden arındırır.
Animasyonların ders anlatımı sırasında kullanılması, öğrencilerin geçmişte edinilen
bilgilerle bağlantı kurmasını sağlar. Bu sayede öğretmen öğrencilere dersi daha zevkli ve
kalıcı bir şekilde anlatır. Soyut kavramlar somutlaştırılır. Öğrencilerin sorgulama yeteneği
artar. Bir çok çalışmada öğrencilerin, okuduklarının %10’unu, duyduklarının %20'sini,
gördüklerinin %30’unu ve hem duyup hem gördüklerinin ise %50'sini hatırladıkları
belirtilmiştir. Bu çalışmamızda elektrostatiğin tanımı, sürtünen cisimler arasındaki yük
alışverişinin nasıl gerçekleştiği (sürtünme ile elektrik) ve etki ile elektriklenmenin nasıl
oluştuğu, animasyonlarla görsel olarak anlatılmış ve bunlarla ilgili deneylerin anlatımı
animasyonlarla gerçekleştirilmiştir. Deneylerle ilgili hazırlanan animasyonların dikkat
çekici olması ve öğrencilerin derse olan ilgilerini canlı tutabilmek için animasyonlar
hazırlanırken kullanılan renklerin ilgi çekici olmasına ve göze hitap etmesine önem
verilmiştir. Bilgisayar ekranın gözü yormayacak şekilde düzenlenmesine, animasyonda kullanılan yazıların öğrencilerin öğrenme düzeyine uygun olmasına ve yazıların
okunabilecek büyüklükte olmasına özen gösterilmiştir.
Animations ensure positive feedback of students for lessons. With animations,
students learn to think in three dimensions and also learn to compete in modern education
race. Active use of animation provides direct access to important concepts and thus purify education from useless knowledge. The use of animation during lectures, allows students
to connect current knowledge with previously acquired information. In this way, teaching
transforms into a pleasant and permanent shape and abstract concepts becomes embodied
with an increase in questioning ability of students. In several studies it is seen that students
tend to remember 10% of what they read, 20% of what they heard, 30% of what they saw
and 50% of what they both heard and seen. In this study, definition of electrostatics,
realization of triboelectric effect between materials which brought into contact with
different materials (charge by friction) and electrification with effect is told visually by
animations and related experiments are also animated. While preparing the animations,
picked colors and color palettes are chosen with care to be visually pleasing to keep
students interest in lecture alive and also to make animations even more striking. Text font
size in the animations are selected with care to be easily readable, text necessity and
suitability is adjusted for learning levels of students and also the computer screen is
arranged to prevent eye strain.