Günümüzde, insanların boş zamanlarını değerlendirmek için en büyük tercihi
kuşkusuz bilgisayar destekli oyunlardır. Başta gençler ve çocuklar olmak üzere her yaş
grubuna hitap eden, bilgisayar teknolojileri ile geliştirilen bu oyunlar, yaşamın
vazgeçilmez bir parçası olmuştur. Toplumun her kesimi tarafından yaygın olarak
kullanılan bilgisayar oyunlarının eğitime uyarlanması, olumlu bir etki oluşturabilecektir.
Böylece birçok bilgisayar destekli oyun eğitim amaçlı oyuna çevrilmiş ve sektörde
yerini almaya başlamıştır. Genellikle, mobil destekli cihazlardaki oyunların, sitelerden
indirilme oranları göz önüne alındığında, oyunların etkisinin dikkate değer olduğu
düşünülmektedir. Oyunların eğitimdeki olumlu ve etkili bir parametre olacağı anlamına
gelebilir. Bu amaçla, matematiksel işlemleri sevdirecek ve pekiştirerek, öğrenme
sürecini hızlandıracak eğitsel bir oyun tasarımı gerçekleştirilmiştir. Bilgisayar destekli
bu oyun ile öğrencilerin ders konularına olan ilgileri artırmak hedeflenmiştir. Bu
bağlamda piyasada en çok oynanan oyunlar arasında gösterilen Tetris oyununun yok
etme özelliği ve görselliği kullanılarak, matematiksel işlemleri öğreten bir oyun
tasarlanmıştır. Bunun için değişik renk ve şekiller ile cisimlerin çarpma, zıplama ve itme özelliklerinden faydalanılmıştır. Böylece, özellikle örgün eğitimine devam eden
öğrencilerin eğlenerek öğrenmeleri için bir ders materyali de olmak üzere oyun tasarımı
gerçekleştirilmiştir.
These days, undoubtedly, people's, biggest choice is the computer-aided games
for spending their free times. The games, which address the all age groups-initially
teenagers and children improved by the computer technologies become an indispensable
of the life. Customizing computer games, widely used by all the part of the community,
to the education can make a positive effect by the way, lots of computer-aided games
turn into education games and start to take place in sector when we consider the
downloading percentage of the mobile-aided devices' games, the importance of
computer games' effects. It is clear that games will be a positive and effective parameter
in education. For this purpose, an education game design, which endeavors and
consolidates the mathematical problems and also speeds up the learning process, is
implemented with this computer-aided game the incensement of students' interest in
learning is aimed. In this context, by using the visually and dispatch feature of the Tetris
game, which is known one of the chiefly played game of this market, an educational
game for mathematical problems is designed. Therefore, with different colors, shapes
and crash, jump and pushing features of the substances are drawn upon. Consequently, for making students, who access to formal education, learn with a joy as a course
material a game design is implemented.