dc.contributor.advisor |
Arıkan, Abdülgani |
|
dc.contributor.author |
Kiremitçioğlu, Mustafa |
|
dc.date.accessioned |
2014-12-23T08:18:53Z |
|
dc.date.available |
2014-12-23T08:18:53Z |
|
dc.date.issued |
2012-07-06 |
|
dc.identifier.citation |
Kiremitçioğlu, M. (2012). Teknolojik içerikli televizyon reklamlarının tüketici davranışı üzerine etkisi: Akdeniz Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1068 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada hızla gelişen ve değişen Medya Mecralarına ve bu mecralar arasında en etkeni olan televizyon mecrasında meydana gelen teknolojik yeniliklere yer verdik. Çalışmada iletişim, iletişimin insan hayatındaki önemi ve kitle iletişim araçlarının insan hayatındaki yeri ve etkinliği, reklam kavramı ve tarihsel süreç içerisindeki önemi ve gelişimini ele alınırken. Sanayi devrimi ve teknolojinin insan hayatına girişi birçok şeyi etkilemiştir. Bunun paralelinde televizyonun insanlar üzerindeki etkisi büyük önem kazanırken hızla gelişen teknoloji internet kavramını da ortaya çıkarmıştır. Televizyon teknolojisindeki yenilikler ve değişimler televizyon reklamcılığını da etkilemiş ve değiştirmiştir. Televizyon reklamlarında yaşanan teknolojik gelişmeler çalışmanın özünü oluşturmuştur. Ürün yerleştirme, animasyon ve subliminal reklam gibi kavramlar yeni teknolojik reklamlar olarak ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada Akdeniz Üniversitesi öğrencilerinin televizyon reklam teknolojisinde meydana gelen değişikliklerden haberdar olup olmadıklarını ve bu tür teknolojik reklamların satın alma isteklerini etkileyip etkilemediğini sorguladık. Akdeniz Üniversitesindeki farklı farklı okullardan 390 öğrencinin katılımcı olduğu çalışma sonrasında 3D Animasyon, çizgi animasyon, ürün yerleştirme ve subliminal (bilinçaltı) reklam gibi teknolojik değişimden haberdar oldukları ve bu tür reklamların satın alma isteklerini etkilediği, sonucuna ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, we discussed Media Channels rapidly developing and changing and the technological innovations occuring in the television channel that is the most effective one amongst these channels. In the study, it was discussed that communication at work, the importance of communication in human life and the place and effectiveness of mass media in human life, the notion of advertising and its historical process and importance. The industrial revolution and the access of the technology into people?s lives have affected a wide range of things. In parallel to this, the fast-growing technology has also brought out the notion of internet just as the impact of television on people has been gaining importance. The innovaitons and changes in the technology of television has also affected and has changed television advertising. The technological developments in television advertising have created the essence of this study. Such notions as product placement, animation, subliminal advertising have come out as new technological advertisements. In this study, we investigated whether Akdeniz University students are informed about changes occuring in the technology of television advertising and these kinds of technological advertisings affect their purchase requests. After the investigation, which 390 students were participants from different faculties at Akdeniz University, it was concluded that students are informed about technological innovations such as 3D Animation, cartoon animation, product placement, subliminal advertising and these kinds of advertisings affect their product requests. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Kitle iletişim araçları |
tr_TR |
dc.subject |
Mass media |
tr_TR |
dc.subject |
Reklam araçları |
tr_TR |
dc.subject |
Publicity medium |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici davranışı |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer behavior |
tr_TR |
dc.subject |
Televizyon reklamları |
tr_TR |
dc.subject |
Television advertisements |
tr_TR |
dc.title |
Teknolojik içerikli televizyon reklamlarının tüketici davranışı üzerine etkisi: Akdeniz Üniversitesi örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The impact of tchnological advertisin on consumer behaviour: A sample of Akdeniz University |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |