Sanat, bireysel ve toplumsal kimlikleri ifade eden araçlardan biridir. Resim sanatında kimi sanatçıların özgürce nesneleri çalışması, kimi sanatçıların da nesneleri fotoğraftan faydalanarak birebir benzetmeye çalışmasıyla başlayan serüven, teknolojinin gelişmesiyle birlikte daha da farklı bir boyut kazanarak ressamların izleyicide şaşkınlık uyandıran resimler üretmesine neden olmuştur. 1960' lı yıllarda Batılı sanatçılar tarafından ortaya çıkartılan Fotogerçekçilik, bütün dünyada olduğu gibi hem Batı resim sanatını hem de Türk resim sanatını etkilemiştir. Gerçek dünyanın dikkatli gözlemine dayanan doğru, nesnel ve tarafsız betimini herhangi bir duygu katmadan aynı fotoğrafta olduğu gibi yansıtmak fotogerçekçilerin tek amaçları olmuştur. Bu bağlamda "Çağdaş Türk Resim Sanatında Fotogerçekçi Eğilimler" başlıklı tez çalışmasında, öncelikle Fotogerçekçilik akımı hakkında detaylı bilgiler verilmiş ve Batılı sanatçıların gerçekleştirdikleri resimler üzerinde durulmuştur. Daha sonra Türk resim sanatının tarihsel gelişimi ile fotoğrafı çalışmalarında bir araç olarak kullanan Türk sanatçıların resimlerine yer verilmiştir. Çağdaş Türk resim sanatında fotogerçekçi anlayışla resim yapan; Nur Koçak, Mustafa Sekban, Taner Ceylan, Cömert Doğru ve Mustafa Yüce'nin hakkında bilgiler verilip, seçilen resimleri (beş adet) analiz edilmiştir. Son bölümde ise eser metni ve analizler başlığı altında İbrahim Akkaya'nın fotogerçekçi eğilimde yapmış olduğu resimlerinin analitik çözümlemeleri yapılmıştır.
Art is one of the means of expressing individual and social identities. The adventure which started with the works of some artists freely to work in the art of painting and the works of some artists to compare the objects with the help of the photographs, caused the artists to produce a more astonishing picture in the audience by acquiring a different dimension with the development of technology. The photorealism that was brought out by Western artists in the 1960s influenced both Western painting art and Turkish painting art as it is all over the world. It is the sole purpose of photorealists to reflect the true, objective and objective image that based on careful observation of the real world, as in the same photo without adding any emotion. In this context, in the thesis study entitled "Photorealistic Tendencies in Contemporary Turkish Painting Art", firstly detailed information about the photorealism movement was given and the paintings that were performedby the Western artists were emphasized. Later, the paintings of the Turkish artists who used photography as a means in their studies with the historical development of the Turkish painting art were included. Information was given about Nur Koçak, Mustafa Sekban, Taner Ceylan, Cömert Doğru and Mustafa Yüce who paint with photorealistic understanding in Contemporary Turkish Painting Art and their selected paintings ( five pieces) were analyzed. In the last part, analytical analyses of the pictures that have been made with the photorealistic tendency by Ibrahim Akkaya under the title of the text and analyses of the work were made.