Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Reklamlarla inşa edilen farklı yaşam tarzları: turizm reklamları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erdoğan, Merve Gençyürek
dc.contributor.author Karaçor, Süleyman
dc.date.accessioned 2018-04-25T11:34:51Z
dc.date.available 2018-04-25T11:34:51Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Karaçor, S., Erdoğan, M. G. (2017). Reklamlarla inşa edilen farklı yaşam tarzları: turizm reklamları. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, (2), 15-33. Retrieved from http://sutsad.selcuk.edu.tr/index.php/sutsad/article/view/166 tr_TR
dc.identifier.issn 2548-0588
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10453
dc.description.abstract Kapitalist düzenin desteklediği boş zaman faaliyetlerinin bir endüstri haline gelmesiyle, bireylerin tüketim faaliyetleri değişmeye ve çeşitlilik göstermeye başlamıştır. Bu çerçevede şekillenen ve ‘lüks’ tüketim arzusu ile ortaya çıkan mecralarından biri de; turizm faaliyetleridir. Boş zaman endüstrisi turizm faaliyetleri aracılığı ile farklı “yaşam tarzlarına” vurgu yapmakta ve bunun için de reklam mecralarını kullanmaktadır. Bu mecralardan biri de; yazılı basının önemli bir aracı olan gazetelerdir. Gazetelerin ideolojik olarak farklı konumlandırılışları ve bu duruma bağlı olarak değişen okur kitleleri, turizm reklamlarının yayınlanması açısından da belirleyici olmaktadır. Kitleye yönelik sunulan turizm reklamlarındaki farklılıkta belirleyici olan, bireylerin yaşam tarzları ile doğru orantılı olarak seçtikleri tatil olmaktadır. Çalışma kapsamında incelenecek gazeteleri seçerken, gazetelerin toplumdaki konumlandırılışları ve hedef kitleleri göz önünde bulundurulmuştur. Bu çerçevede ilk olarak kapitalist sistemin “ultra lüks” ve “sınırsız” vurgusundan uzak tatil anlayışını yansıtsan turizm reklamları ile Cumhuriyet gazetesi, merkez medyanın temsili olarak modernizm vurgulu reklam metinleri ile Hürriyet gazetesi, son olarak da; İslami yaşam tarzı ekseninde şekillenen “alternatif tatil” ile ilgili reklam metinlerinin yer aldığı Zaman gazetesi incelenmiştir. Çalışma, nitel bir araştırma yöntemi olan “gösterge bilimsel çözümleme” yapılarak ortaya konmuştur. tr_TR
dc.description.abstract As leisure activities have turned into an industry supported by capitalist order, consumption activities of individuals have started to differ and show variety. One of the channels that has been shaped in this way and emerged along with the desire to consume “luxury” is touristic activities. Leisure industry highlights “different life styles” through touristic activities and use advertisement channels with this purpose. One of such channels is newspapers, which are an important medium of printed media. Different ideological positions of newspapers and the audience varying depending on these positions play a determining role on the publication of touristic advertisements. The difference of touristic advertisements, which are audienceoriented, is based on the type of vacation the individuals prefer according to their life styles. While selecting the newspapers analyzed within the study, their positions within the society and their target audiences were taken into account. In this sense, touristic advertisements in Cumhuriyet were selected in order to reflect a sense of vacation which is far from the sense of “ultra‐luxurious” and “limitless” vacation emphasized by the capitalist order. As the representative of the central media, Hürriyet and its advertisement texts were selected in order to present its emphasis on modernism. Finally, Zaman was selected to demonstrate advertisement texts about an “alternative vacation” shaped by the Islamic way of life. The study employs “semiotic analysis”, which is a qualitative research method. tr_TR
dc.description.sponsorship URL: http://sutsad.selcuk.edu.tr/index.php/sutsad/article/view/166 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi tr_TR
dc.subject Reklam tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Yaşam tarzı tr_TR
dc.subject Advertisements tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Life style tr_TR
dc.title Reklamlarla inşa edilen farklı yaşam tarzları: turizm reklamları tr_TR
dc.title.alternative Different life styles constructed through advertisements: touristic advertisement tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
dc.identifier.volume 1
dc.identifier.startpage 15
dc.identifier.endpage 33


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster